خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز خبر داد:

راه‌اندازی سامانه‌های جدید کنترل هوشمند تخلفات رانندگی در جاده‌های البرز

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز از راه‌اندازی سامانه‌های جدید کنترل هوشمند تخلفات رانندگی در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان،  سید یعقوب میرکتولی، افزود: به منظور بهره‌گیری از امکانات نوین حمل ونقل هوشمند در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی، نصب دوربین‌های جدید کنترل تخلفات رانندگی در جاده‌های استان البرز که از اسفند سال گذشته آغازشده بود به بهره‌برداری رسید.

میرکتولی با بیان اینکه تعداد 19 دستگاه دوربین ثبت تخلفات هوشمند آزادراه تهران – کرج- قزوین نصب شده است، افزود: نسل جدید سامانه‌های کنترل هوشمند عبور و مرور جاده‌ای قابلیت ثبت انواع تخلفات رانندگی اعم از سرعت، سبقت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و رهگیری و ثبت همزمان تخلفات ۳۲ خودرو در حال حرکت را به طور مجزا در یک محل دارا هستند.

وی تاکید کرد: همه سامانه‌های نصب شده، به صورت زنجیره‌ای عمل کرده و تخلفات ثبت شده در این سامانه‌ها به صورت آنلاین به مرکز اجرائیات پلیس راه ارسال و ضمن صدور برگ جرائم، در پرونده متخلفان درج شده و در صورت ثبت تلفن همراه مالک خودرو در سیستم پلیس راهور، از طریق ارسال یک پیام کوتاه به مالک خودرو اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در ادامه این روند مکاتبابی برای نصب این سامانه‌ها در محور کرج- چالوس و ماهدشت – اشتهارد نیز انجام شده است و امید است در آینده این محورها هم مجهز به این سیستم‌ها شوند و با رعایت بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم، ایمنی تردد در جاده‌ها افزایش یابد.

کد خبر : ۴۰۰۰۸۷