خبرگزاری کار ایران

نجف‌نیا مطرح کرد:

ایجاد سالانه 100 هزار شغل با جلوگیری از ورود قاچاق به کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۲۷

معاون فرهنگی رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: بر اساس آمار اگر جلوی قاچاق کالا به کشور گرفته شود سالانه بیش از 100 هزار شغل ایجاد می‌شود که رقم قابل توجهی است.

به گزارش ایلنا از کرج،فرید نجف‌نیا معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان البرز در جمع خبرنگاران بر ضرورت آگاه‌سازی افکار عمومی در مورد تاثیرات مخرب پدیده قاچاق کالا تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار اگر جلوی قاچاق کالا به کشور گرفته شود سالانه بیش از 100 هزار شغل ایجاد می‌شود که رقم قابل توجهی است و ورود همین تعداد افراد به بازار کار می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در کشور کاهش دهد.

وی افزود: تجربه ثابت کرده هر موقع اطلاع‌رسانی صحیح انجام می‌شود انگیزه لازم در مردم برای همراهی در اتفاقات ملی ایجاد شده که آگاهسازی جامعه نسبت به تبعات منفی کالای خارجی و نخریدن کالای خارجی دارای مشابه داخلی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان البرز به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این حوزه اشاره و توضیح داد: پس از صدور فرمان ایشان درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1381 متاسفانه اقدام قابل توجهی توسط دولتمردان انجام نشد تا اینکه معظم‌له بر آتش زدن کالای قاچاق کشف شده تاکید کردند که بیانگر تاثیر خانمانسوز کالای قاچاق بر کشور است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از وی در مورد نقش سمن‌های فعال حوزه بانوان در مبارزه با قاچاق پرسید، گفت: 50 درصد جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و همین بانوان سهم 95 درصدی در مدیریت خریدهای خانواده دارند که آگاهسازی این قشر توسط سمن‌ها می‌تواند تاثیری شگرف در حمایت از تولید داخلی و نخریدن کالای قاچاق داشته باشد.

نجف‌نیا در توضیح سئوالی که درباره نقش روحانیت و علما در مقابله با قاچاق پرسیده شد بیان کرد: معاونت فرهنگی دادگستری استان البرز برای استفاده از ظرفیت روحانیت برنامه‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها برگزاری همایش ویژه روحانیت در سال آتی است تا بتوانیم از نقش تبلیغی آن‌ها در منابر و تریبون‌ها برای کاهش خرید کالای قاچاق و حمایت از تولید ایرانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز