خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز مطرح کرد:

لزوم تکریم سالمندان به‌عنوان افراد ارزشمند جامعه

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۱۶۵

معاون استاندارالبرز با تاکید بر لزوم تکریم سالمندان به‌عنوان افراد ارزشمند جامعه ادامه داد: در فرهنگ دینی و شرعی ما احترام به سالمندان بسیار حائز اهمیت بوده است.

به گزارش ایلنا از کرج، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای سالمندان استان البرز ضمن گرامیداشت هفته بسیج و روز مجلس افزود: در جمهوری اسلامی عامل پایداری و ماندگاری نظام، وحدت و انسجام در ابعاد مختلف بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم سالمندان به‌عنوان افراد ارزشمند جامعه ادامه داد: در فرهنگ دینی و شرعی ما نیز احترام به سالمندان بسیار حائز اهمیت بوده از این رو ضرورت دارد برای رفاه حال این افراد تدابیر لازم اتخاذ شود.

 حقیقی گفت: نباید به گونه‌ای با سالمندان و بازنشستگان برخورد شود که احساس از کار افتادگی و سر خوردگی داشته باشند چراکه این مقطع زندگی برای همه ما خواهد بود بنابراین هر گونه اقدامی برای رفاه سالمندان، تبعات مطلوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد امنیت و رفاه برای قشر سالمند جامعه افزود: می‌توان با هزینه‌های اندک ولی تعامل و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های مرتبط اقدامات بزرگی انجام داد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: در کشور ما همچنان براساس فرهنگ و آداب گذشته اکثر سالمندان در درون خانواده‌ها همراه سایر اعضا زندگی می‌کنند، از این رو می‌توان از چنین بستری برای رشد و ارتقا امکانات مخصوص سالمندان در نقاط مختلف درون و بیرون شهر بهره برد.

حقیقی استفاده از تجارب سالمندان و بازنشستگان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از این گنجینه ارزشمند بهره‌برداری شایسته‌ای می‌شود از این رو شایسته است که مسئولان در رده های مختلف بستری فراهم کرده و از این ظرفیت بهره ببرند.

معاون استاندارالبرز گفت: می توان در پارک‌ها و فضای سبز استان امکاناتی برای تفریح و سرگرمی سالمندان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، طرح‌های خود که قابلیت اجرایی دارد، درباره ایجاد بسترهای رفاهی سالمندان ظرف یک هفته ارائه دهند، همچنین اداره کل ورزش و جوانان در اماکن ورزشی برای مردم و بویژه سالمندان مربی در نظر بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز