خبرگزاری کار ایران

فرج‌الله ایلیات در گفت و گو با ایلنا:

ساماندهی وضعیت دستفروشان کرج با تعامل برقرار می‌شود/ لزوم گسترش بازارچه‌های محلی

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۱۶۷

عضو شورای‌شهر کرج گفت: باید با تعامل، ساماندهی وضعیت دستفروشان و بساطی‌های سطح شهر را مدیریت و نسبت به گسترش بازارچه‌های محلی اقدام کرد.

 فرج‌الله ایلیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کرج درباره ساماندهی دستفروشان و بساطی‌های سطح شهر کرج، اظهار داشت: باید قبول کرد با توجه به تورم، گرانی، عدم اشتغال و بیکاری جامعه، لازم است با این افراد، تعامل برقرار شود. هرچند نمی‌توان به صورت کامل این افراد را جمع‌آوری کرد ولی با ساماندهی آنها در مکان‌هایی که برای مردم مزاحمتی ایجاد نشود، می‌توان نسبت به برطرف کردن مشکلات شهری، مدیریت کرد.

عضو شورای‌شهر کرج بیان داشت: افرادی که از سطح معابر به‌عنوان بازار کسب و کار، استفاده می‌کنند در تمام دنیا وجود دارند.در کشورها و شهرهای پیشرفته، مسئولان برای ساماندهی آنها برنامه‌ریزی دقیقی می‌کنند.

وی با تاکید بر مدیریت شهری اصولی در این زمینه، اظهار داشت: برای اینکه کسب و کار افرادی که تنها از این راه، درآمد دارند، سعی می‌شود با احداث غرفه و میزهای خدمت، به آنها کمک کرد و این طرح با نظارت بهداشت و سازمان‌های دیگر در شهرهای مختلف، اجرا می‌شود.

 فرج‌الله ایلیات با یادآوری اینکه پیاده‌روها برای عبور و مرور مردم است، اذعان داشت: حتی شهرداری هم نمی‌تواند این قسمت از معابر را به کسی واگذار کند یعنی به‌صورت قانونی، واگذاری پیاده‌رو و معابری که عمومی است و مال مردم است، از حقوق شهرداری خارج است.

این عضو شورای‌شهر با اشاره به عوارض جبران‌ناپذیر بعضی از خسارت‌های سد معبر، گفت: خدمات شهری باید با طرح مناسب در هر منطقه، ساماندهی را بیشتر کند و با تعامل بیشتر بین اتحادیه‌ها، اصناف، اماکن و شهرداری می‌توان راهکار مناسبی ارائه کرد.   

ایلیات ادامه داد: شهرداری می‌تواند با واگذاری مکان‌هایی مخصوص در ساعت‌های مشخص نسبت به فعالیت بساطی‌ها و دستفروشان اقدام کند. به تازگی در یک منطقه از شهر کرج هم این طرح اجرا شده و لازم است این طرح در مناطق دیگر نیز اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز