خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

تاکید رئیس جمهور بر رفاه مردم در شب عید/ دولت باید از نگاه انبار داری و تولیدگری دور شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۱۴۰

استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید از نگاه انبار داری و تولیدکننده دور شویم تصریح کرد: وظیفه دولت نظارت گری است دولت نباید پاسخگو باشد و فقط باید ناظر باشد و از نگاه انبار داری و تولیدگری و توزیع گری دور شود.

به گزارش ایلنا از کرج، محمدعلی نجفی صبح پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با محوریت بررسی میزان ذخایر کالاهای اساسی و میزان ذخیره سازی میوه شب عید در استانداری برگزار شد؛ بر ضرورت بازنگری و اصلاح روش و سیاست‌گذاری‌ها در تنظیم بازار که موجب انحصارگرایی نحوه عرضه تولیدات در بازار خرید مردم شده است، تاکید کرد و اظهار داشت: باید سیاست های پیشین اصلاح شود و تشکل های بخش خصوصی و عرصه تولید را به بازی گرفت.

وی همچنین با تاکید بر توجه به کیفیت کالاهای عرضه شده به مردم تصریح کرد: هر چند بخش های نظارتی در این زمینه روند قیمت های بازار را رصد می کنند، اما لازم است بجای اینکه فقط آمار بدهیم اول ببینم کالایی که بدست مردم می دهیم از قیمت و کیفیت مناسبی برخوردار هست با خیر.

استاندار البرز تصریح کرد: مسئولان ستاد تنظیم بازار فراتر از نیاز بازار را برای اقلام شب عید پیش بینی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر ساماندهی تشکل های تولیدی و کشاورزی در استان برای رونق هر چه بیشتر بازار خرید مردم تصریح کرد: در حال حاضر امکانات بخش خصوصی و منابع صنعتی فراوانی در استان داریم که باید بکار گرفته شوند.

 نجفی با تاکید بر اعتماد سازی به بخش خصوصی استان افزود: هم تاکنون که بخش صنعت امیدوار شده و احساس تکلیف می کند بنابراین باید آنها را به کار بگیریم و بجای رجوع به نیاز بازار از جایی خارج استان از ظرفیت داخل استفاده شود.

وی  با انتقاد نسبت به انحصار طلبی کالاهای موجود در بازار افزود: تعاون روستایی باید لباس کار خود را واگذار به بخش خصوصی کند، تا چه زمانی می خواهیم خودگردان بازار تولید باشیم.

استاندار البرز در ادامه با تحلیل اقتصاد سوده در شرایط کنونی اقتصادی کشور تصریح کرد:  سرمایه سیال است و جایی تثبیت پیدا می کند که سود ده باشد؛ بنابراین این هنر مدیران است که گردش سرمایه را به سمتی سوق دهند که بجای سرمایه گذاری روی سکه و ارز؛ در بخش تولید گردش سود پیدا کرده و جای گیرد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه نکاتی را نیز متذکر کرد و گفت: هر ساله در تنظیم بازار حساس بودیم اما امسال باید حساس تر باشیم  و مسئولان همراهی خود را بیشتر از قبل داشته باشند.

وی افزود: یکی از بحث های اساسی رئیس جمهور رفاه مردم در شب عید بوده است و با توجه به وظایفی که ستاد تنظیم بازار کشور به استانداران ابلاغ کرده حساسیت استانی را بیشتر می کند.

 نجفی خطاب به مسئولان تکلیف کرد:همه مدیران ذیربط و فرمانداران به هیچ وجه قبل از عید و در ایام عید نباید حوزه مسئولیت خود را ترک کنند.

نجفی گفت: تامین اقلام اساسی مردم جزو وظایف سازمان جهاد کشاورزی و در استان است که باید پیش بینی شود و مسئولیت تامین کامل آنها با مدیران مربوطه است تا شاهد کمبود کالا نباشیم.

وی افزود: اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه نیز به مشارکت گرفته شوند دولت باید ناظر باشد و نباید پاسخگو باشد و انبار داری و تولید و توزیع کالا داشته باشد.

استاندارالبرز با تاکید بر اینکه باید از نگاه انبار داری و تولیدکننده دور شویم تصریح کرد: وظیفه دولت نظارت گری است دولت نباید پاسخگو باشد و فقط باید ناظر باشد و از نگاه انبار داری و تولیدگری و توزیع گری دور شود.

نجفی همچنین با تاکید بر تامین سوخت مورد نیاز نانوایی ها افزود: در بحث تامین آرد و نانوایی ها باید دقت شود و اجازه ندهیم سفرهای شاغلان غیربومی در ایام تعطیل بحران ساز شود.

وی گفت: سازمان سمت نیز باید شرایطی را فراهم کند و همه دستگاه ها به فراخور وظایف خود کمیته ها را فعال نگه دارند.

استاندارالبرز با بیان اینکه بخش خصوصی کار خود را می شناسد و بنحو مطلوبی خدمت رسانی دارد ادامه داد:  اصناف با فروشگاه های زنجیره ای و میادین تره و بار نیز بعنوان بخشی اثربخش نشست بگذارند و اقلام مورد نیاز را تامین کنند البته باید جلوی سوداگری ها را هم گرفت و اجازه سو استفاده نداد.

نجفی در بخش دیگری گفت:‌سلامت و بهداشت مردم هم باید مورد توجه قرار گیرد؛ علی رغم اینکه دولت کمک بزرگی در بحث تحول سلامت انجام داد هنوز هم مشکلات را در این بخش کم نداریم.

در ادامه میزان ذخیره سازی پرتقال و سیب شب عید مردم بررسی شد.

طبق اعلام مدیرکل جهاد کشاورزی استان هم اکنون میزان ذخایر استان شامل؛گندم ۷۳۴ تن گندم،جو ۴۴ هزار تن،ذرت ۱۳ هزار و ۴۱۸ تن،سویا ۴۰۰ تن،گوشت و مرغ منجمد ۱۸۰ تن می باشد.

در جلسه ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شد تا برای نوروز امسال میزان ذخایر استان شامل؛ گوشت مرغ ۵۰۰ تن،گوشت قرمز ۲۰۰ تن، تخم مرغ ۱۵۰ تن و برنج ۱۵۵۰ تن تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز