خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شهردار کرج در نشست خبری مطرح کرد:

اشتغال 3 هزار کارگر در شهرداری کرج/قرارداد کارگران موقتی است/پرداخت حقوق کارگری پایان هرماه پرداخت می شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۲۶۵

نشست خبری قائم مقام شهردار کرج با اصحاب رسانه با پخش کلیپی از عملکرد مدیریت شهری کرج در اجرای طرح بهبود نگه داشت شهر، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شفیعی امروز در نشست خبری با اشاره به پرسنل مازاد شهرداری، اذعان داشت: در مجموع شهرداری کرج حدود 12 تا 13 هزار نفر، نیرو دارد که 3 هزار نفر آنها نیروی کارگری هستند درحالیکه مصوب نیروی این دستگاه حداکثر تا سه هزار و 600 نفر است. 

وی با نقض جذب قراردادهای مادام العمر نیروهای کارگری در شهرداری، تاکید کرد: قرارداد کارگری به این شکل در هیچ کجا وجود ندارد.

شفیعی گفت: نیروهای بسیاری در زمان ریاست شهردار گذشته، حقوق ماه های خود را دریافت نکرده بودند درحالی که امروز تمامی کارگران بین 25 تا 28 هر ماه، حقوق دریافت می کنند.

وی  در ادامه این نشست خبری به سه بخش اصلی برنامه عملیاتی شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار و محیط زیست، شفاف سازی و ارائه اطلاعات دقیق به شهروندان و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع جزو برنامه های اصلی شهرداری است.

قائم مقام شهردار کرج، افزود: اولویت بودجه ریزی شهرداری کرج برای سال آینده، درخواست های مردم و نیازهای آنان در محلات بر مبنای تماس های شهروندان با سامانه های ارتباطی شهرداری از جمله 137 است.

وی علاوه بر یادآوری ‌نیازهای شهروندان در محلات مختلف که بر اساس زیرساخت های موجود بسیار متنوع و گسترده است، تصریح کرد: تمامی پرونده های شهرسازی و درآمدی به واسطه راه اندازی سیستم جامع شهرسازی شهرداری کرج در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی کارخانه آسفالت کرج را به عنوان یکی از بهترین کارخانه های کشور، دانست و اذعان داشت: این کارخانه با تولید هر تن آسفالت به مبلغ 60 هزار تومان یعنی یک سوم قیمت رایج، احیاء شده است لذا کارخانه آسفالت منجر به کاهش هزینه های عمرانی شهرداری کرج شده است.

شفیعی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در اراضی قولنامه ای به دلیل محدودیت امکان ورود شهرداری به این بخش، بیش از سایر بخش های شهری است و غالب سکنه این اراضی را قشرهای کم درآمد جامعه تشکیل می دهند.

قائم مقام شهردار کرج در ارتباط با گسترش تعداد گرمخانه های سطح شهر کرج، خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات اجتماعی شهرداری نظیر احداث گرمخانه، ورای مسئولیت های این دستگاه انجام می گیرد.

شفیعی در جمع خبرنگاران کرج به 45 پروژه سرمایه گذاری در حوزه درآمد پایدار تعریف شده است، اشاره کرد و اظهار داشت:51 زمین مناسب، برای بارگزاری در این حوزه اختصاص داده شده است و اغلب این زمین ها با توجه به قیمت بالا، امکان جذب خریدار نداشته که با ارجاع  پرونده زمین ها به کمیسیون ماده 5، کاربری های متنوع به آنها اختصاص داده شد لذا در حال حاضر این فرصت ها را در قالب بسته های سرمایه گذاری به صاحبان سرمایه ارائه دادیم.

شفیعی با اشاره به حمل و نقل شهر کرج، گفت: طبق استاندارها، هر شهروند باید در شعاع 350 متری به یکی از امکانات حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشد.

وی حداکثر دسترسی به ایستگاه های اتوبوس و تاکسی را برای شهرداری، مهم دانست و گفت: مجوز افزایش 200 دستگاه اتوبوس را دریافت کرده ایم و دو خط بی.آر.تی در خیابان شهید بهشتی کرج در حال راه اندازی است.

قائم مقام شهردار کرج، افزود: هوشمندسازی و مهندسی حمل و نقل و ترافیک شهری با مشارکت پلیس راهور و شهرداری از طریق فعالسازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج، انجام شده است و تمامی تقاطعات و مسیرها توسط دوربین ها رصد می شود. همچنین محدوده طرح زوج و فرد به صورت مکانیزه کنترل و اعمال قانون می شود.

وی به خبرنگاران گفت: بانک اطلاعات مدیران را به واسطه فعالسازی کمیته انتصابات تشکیل داده ایم. جوانگرایی و استفاده از حضور بانوان در عرصه های مدیریتی و اجرایی را مد نظر قرار دادیم چراکه عملکرد شایسته بانوان در حوزه کارمندی و مدیریتی، برایمان محرز است.

قائم مقام شهردار کرج در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص نحوه برخورد با پیمانکاران متخلف در طرح بهبود نگه داشت شهر و  تعیین تکلیف نیروهای مازاد شهرداری کرج، تصریح کرد: لکه گیری آسفالت جزو تعهدات پیمانکار نبوده است و این درحالی است که لایروبی و رفت و روب شامل تعهدات پیمانکار است.

شفیعی با عنوان اینکه پیمانکار منطقه 6 پس از طرح بهبود نگهداشت به دلیل عدم شایستگی عزل شد، گفت: مدیران ناکارآمد در طرح بهبود نگهداشت عزل شدند.

قائم مقام شهردار کرج در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر وضعیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری عنوان کرد: در حوزه پسماند کار مناسبی انجام نشده است لذا در تلاشیم این حوزه را بارورو و توانمند کنیم.

شفیعی پاسخ داد: در گذشته 100میلیارد اوراق مشارکت فروخته شده و اکنون مصوبه فروش 400 میلیارد از شورا دریافت کردیم. تمامی درآمد حاصل از فروش این اوراق به منظور ساخت و توسعه مترو به کار می رود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز