خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه شهرستان کرج مطرح کرد:

اعتبارات دولت را برای مردم هزینه کنیم/ برای تخصیص اعتبار، نیازمند اولویت‌بندی دستگاهها هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۰۳۶

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج با موضوع بررسی اعتبارات و تخصیص بودجه شهرستان کرج در سال 96 به ریاست معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس شفقی صبح امروز در جلسه بررسی اعتبارات و تخصیص بودجه شهرستان کرج، گفت: جلسه کمیته برنامه ریزی یکی از مهمترین جلسات شهرستان در خصوص تملک اعتبارات است و تنها به پروژه های عمرانی نمی پردازد بلکه تحلیل سیاست، هدفگذاری مدیران و صاحبنظران عرصه های مختلف شهرستان در این خصوص، موثر است. همچنین بررسی درخواست دستگاههای اجرایی، جابجایی اعتبارات یا رد آن به این کمیته، مربوط می شود.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به اینکه در آینده با بخشداران و روسای شهرستان، اولویت بندی تخصیص اعتبار صورت می گیرد، اضافه کرد: لازم است با مطالعه دقیق و در راستای ارتقا شهرستان، برخورداری نیاز اعتبارات با شاخص های اعتباری، اولویت بندی و مشخص شود.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد ظرفیت سنجی ادارات در راستای چگونگی جذب اسناد خزانه باشد چراکه اگر نتوانیم اعتبارات را جذب کنیم، به نفع شهرستان نیست و نشانه ضعف است و قابل بخشش نخواهد بود.

شفقی با اشاره به نزدیکی پایان سال، تصریح کرد: در حال حاضر فرصت جبران نقایص اعتبارات، کافی نیست و لازم است از این به بعد کارهای شهرستان، ساماندهی و مدیریت شود.

وی افزود: نحوه گزارش دهی مدیران و روسای ادارات و دستگاهها در کمیته برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که هزینه ها را دقیق اعلام کنند در غیر اینصورت اعتبارات 97 به دستگاههایی که گزارش کامل ارائه نکنند، پرداخت نخواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج، تذکر داد: وظیفه داریم اعتباراتی که دولت در اختیار حوزه خدمات رسانی قرار داده برای مردم، تخصیص و هزینه کنیم و اگر اینگونه نباشد و نتوانیم به درستی گره گشای شهروندان باشیم، دین خود را ادا نکردیم.

فرماندار با عنوان اینکه توزیع اعتبارات بر مبنای شاخص ها، صورت می گیرد، اظهار داشت: شاخص اعتبارات امسال را با جدیت دنبال خواهیم کرد و هیچ تناسبی بین نیاز اعتبارات کرج با سرجمع استانی، نمی بینیم لذا شاخص ها بر مبنای واقعیت، توزیع می شود.

وی با ابراز خرسندی از سهم بودجه استان در سال 97، گفت: خوشبختانه در بودجه سال آینده سهم استان از 5 درصد به 30 درصد افزایش یافت و امکانات قابل ملاحظه ای به استانها داده شده بنابراین با نگاه مثبت به این موضوع می توان خوشبین بود که سال آتی شاهد اتفاقات خوب، خواهیم بود.

شفقی به مدیران حاضر در جلسه تاکید کرد: یکبار دیگر سهم اعتبارات دستگاه اجرایی، تجدید نظر و دریافت اطلاعات پروژه ها با پیشرفت فیزیکی، بازدید میدانی و حضور مستمر، پیگیری شود. 

وی ادامه داد: روسای ادارات باید جابجایی اعتباراتی که می توانست در شهرستان هزینه شود ولی از طرف مدیران  کل، جابجا شده را اطلاع رسانی کنند.

شفقی با ابراز امیدواری از سال مالی جدید، تصریح کرد: روسای ادارات و دستگاههای شهرستان کرج، موضوع اسناد خزانه را جدی بگیرند و در امر جابجایی، کوتاهی نشود چراکه بعضی از ادارات امکان جذب اسناد را دارند و می توانند برای جلوگیری از برگشت اعتبار، آنها را جایگزین کنند.

شفقی در ارتباط با کیفیت آسفالت بخشی از جاده چالوس، گفت: لازم است بررسی مجدد روی این قضیه صورت پذیرد و گزارش مکتوب ارائه شود و با تشکیل تیم کارشناسی، مشخص گردد آسفالت اشکال فنی دارد یا بدون اشکال است و موفق به توجیه مردم نشدیم.

فرماندار ویژه شهرستان کرج در پایان ابراز امیدواری کرد مسایل مالی و اعتباری خوبی در سال 97 نصیب کل کشور، استان و شهرستان کرج شود.

شایان ذکر است در این جلسه، رییس جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، معرفی شد و فرماندار ضمن قدردانی از رییس سابق این مجموعه برای حمید راحتی، آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز