خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان:

«جشنواره نوروزگاه» به مدت یک هفته در استان البرز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۲۶۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از برگزاری جشنواره نوروزگاه به مدت یک هفته در البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری، گفت: جشنواره نوروزگاه از امروز، ۲ تا ۸ فروردین به مدت یک هفته با رویکرد ایجاد نشاط و شادابی در استان البرز، برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه نوروزی که سال گذشته هم اجرا شد، امسال هم با برنامه‌های ویژه شاهنامه خوانی، معرفی المان‌های نوروزی، حافظ خوانی، نمایش سیاه‌بازی و عروسکی درنظر گرفته شده است.

صابری با اشاره به اینکه در نوروزگاه صنایع دستی استان، عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: این فرصت خوبی برای تولید و اشتغال در استان است که هنرمندان صنایع تولیدی خود را ارائه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز با یادآوری برگزاری جشن نوروز در اکثر کشورهای منطقه، گفت: کشور ما توانست عید باستانی را به ثبت جهانی یونسکو برساند و این عید بین المللی را ثبت جهانی کند از این جهت می توان این اتفاق را برای حفظ این آیین، مثبت ارزیابی کرد.

شایان ذکر است نوروزگاه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ علاوه بر کاخ مروارید کرج در فرودگاه آزادی و محوطه تپه ازبکی نظرآباد نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز