خبرگزاری کار ایران

مجید موسوی مطرح کرد:

تولید سالانه 25 میلیون شاخه گل در البرز/صادرات گل و گیاه با راه‌اندازی پایانه صادراتی

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۱۰۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به تولید 56 درصدی گل نسبت به تولید در کل کشور، گفت: با راه‌اندازی پایانه صادراتی استان البرز به‌عنوان قطب صادرات گل و گیاه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید موسوی امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره لاله ها در بخش آسارا، ضمن تشکر از برادران غلامی که مجموعه تفریحی زیبایی راه‌اندازی کردند، گفت: با وجود حدود 500 هزار نفر بازدید کننده از باغ لاله ها، هیچ هزینه ای از این افراد دریافت نشده و دیدار از لاله های بخش آسارا به صورت رایگان، پذیرای گردشگران بوده و ادامه داد.

وی با اشاره به برودت و سرمای هوا و بارش برف در کرج، خاطرنشان کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده مقرر شده بود یک هفته زودتر جشنواره لاله ها، افتتاح شود اما تغییرات آب و هوا، باعث شد این برنامه با تاخیر برگزار شود لذا تغییر مراسم افتتاح از شادابی لاله ها، کاسته است.

موسوی با اشاره به تولید و تکثیر گل لاله در استان، گفت: بر اساس آخرین آمار از 45 میلیون شاخه گل لاله تولید در کشور، حدود 25 میلیون معادل 56 درصد کل کشور در استان البرز تولید و تکثیر می شود و با توجه به این تعداد، 70 میلیارد تومان از 126 میلیارد ارزش ریالی تولید در کشور، سهم استان البرز است.

موسوی صادرات گل و گیاه را مورد اهمیت دانست و تاکید کرد: با راه اندازی پایانه صادراتی در استان البرز، تولید و تکثیر گل و گیاه با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و با توجه به پتانسیل این منطقه در ارتباط با پرورش انواع گل و گیاه، می توان استان البرز را به عنوان قطب صادرات گل و گیاه، محسوب کرد.

وی در ادامه یادآور شد: سرانه مصرف گل در کشور به ازای هر 3 نفر، 1 شاخه گل، وجود دارد، در حالی که در البرز به ازای هر یک نفر، 9 ‌ شاخه گل، تولید می شود و این نشان دهنده پتانسیل خوب البرز در تولید و تکثیر گل و گیاه است.

موسوی با اشاره به تنوع گل لاله در باغات این استان، تصریح کرد: سال 95 در صنعت گردشگری، لاله البرز به ثبت جهانی رسید و در انجمن سلطنتی هلند، رونمایی شد و در جشنواره لاله های امسال، 32 نوع لاله به تعداد 600 هزار شاخه، تولید و پرورش یافته که در معرض دید بازدید کنندگان و علاقه مندان قرار گرفته است. 

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز ضمن اشاره به حمایت های بخش دولتی در توسعه کشاورزی، گفت: علاوه بر وام های کم بهره و تسهیلات بانکی که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، دولت از سرمایه گذارانی که در صدد تولید و تکثیر گل و گیاه زینتی هستند، حمایت کرده و در ارتباط با طرح تغییر کاربری ارازی کشاورزی، بدون دریافت وجه و در کوتاه ترین زمان، اقدام می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز