خبرگزاری کار ایران

مدیر جشنواره باغ لاله‌های‌ آسارا:

زمان افتتاح جشنواره لاله ها با شرایط جوی تغییر می‌کند/ لاله‌ها، مقاومت‌شان را در مقابل سرما تجربه کردند

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۲۸۰

مدیر جشنواره باغ لاله‌های بخش آسارا با اشاره به کاشت بیش از یک میلیون گل در باغ لاله های گچسر، گفت: تعیین زمان افتتاح جشنواره لاله ها با توجه به تغییرات آب و هوا، متفاوت است و بارش برف امسال، مقاومت بالای لاله ها را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،جهانبخش غلامی گفت:از سال 1325 که گلها از کاخ‌ها بیرون آمده و به عنوان فرهنگ به ابزار اقتصادی در بخش کشاورزی، تبدیل شدند، اجدادم،کاشت انواع گل‌های زینتی را در همین مکان آغاز کرده و شاخه‌های بریده به تهران منتقل می‌شد لذا همراهی با گل و گیاه تا امروز ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: باغ لاله‌های بخش آسارا به صورت خصوصی از سال 1360 توسط مرحوم پدرم احداث شد و من و برادرانم عهده دار برپایی سالانه باغ لاله‌ها بوده و امسال شاهد برگزاری بیستمین جشنواره لاله‌های بخش آسارا، هستیم.

این باغدار با اشاره به ویژگی‌های باغ لاله‌ها، اظهار داشت: باغ لاله ها در 54 کیلومتری مرکز استان البرز و در بخش آسارا، واقع شده که حدود دو هزار و 90 متر از سطح دریا بالاتر است لذا با توجه به این موقعیت مکانی شرایط مناسبی برای رشد و پرورش لاله های ایرانی فراهم شده است چراکه ارتفاع از سطح دریا هر چه بالاتر باشد، مقاومت لاله ها نیز بیشتر می شود.

غلامی ادامه داد: 23 نوع گل لاله در مساحت 5 هزار متری،‌کاشته شده و در مجموع 600 هزار پیاز لاله و 400 هزار شاخه گل در این باغ، شکوفا شده است.

مدیر جشنواره لاله‌ها با اشاره به بارش برف 40 سانتی متری روزهای اخیر در باغ لاله‌های گچسر، گفت: همان روز اعلام کردم اگر هوا رو به گرما برود و برف‌ها آب شود، لاله ها از زیر برف بالا می آید. با وجود اخبار سایت ها و مطبوعات مبنی بر نابودی لاله‌ها در برف هفته گذشته، امروز شاهد شکوفایی لاله‌ها هستیم و امسال به عنوان یکی از ویژگی‌های خاص این پدیده طبیعی، لاله‌ها، مقاومتشان را در مقابل سرما، تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه باغ گلها همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می گیرد، افزود: تعیین روز مراسم افتتاح باغ لاله‌ها با توجه به روزهای تعطیل و مراحل انجام هماهنگی با مدیران استانی، زمان‌بر شد و با توجه به شرایط آب و هوایی که در سلامت و شکوفایی لاله‌ها، تاثیرگذار است، باغ لاله‌ها از روزهای گذشته بازگشایی و مورد استقبال مردم قرار گرفت و بیش از 500 هزار نفر به صورت رایگان از این مجموعه دیدن کردند.

غلامی گفت: هیچ کجای دنیا برای جشنواره لاله هایشان، زمان مشخص نمی کنند لذا ممکن است سال های آینده نیز این زمان تغییر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز