خبرگزاری کار ایران

انتخاب شهردار کرج به جلسه‌ای غیر علنی موکول شد

خستو: امیدواریم حال رئیس شورا از حرف‌هایمان بد نشود/ انتقاد اعضای شورا از نحوه انتخاب شهردار / ملاک انتخاب شهردار قانون باشد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۶۸

دستور جلسه انتخاب شهردار در جلسه امروز شورای شهر کرج توسط رئیس جلسه، حذف و مقرر شد این موضوع در جلسه غیر علنی و با حضور استاندار و شورای حل اختلاف، دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نبیونی امروز در شصتمین جلسه شورای شهر کرج به‌رغم درخواست دو فوریتی 8 نفر از اعضا، دستور جلسه انتخاب شهردار را حذف کرد.

وی علت این اقدام را استعلام ارائه شده از طرف شورا، عنوان کرد و گفت: به دلیل پاسخ منفی فرماندار به درخواست 8 نفر از اعضا مبنی بر حضور در جلسه شورا، این تصمیم اتخاذ شد.

نبیونی افزود: این تصمیم حق شورا است که با توجه به مدت زمان طی شده در جلسات گذشته، استعلامی در خصوص نامزد مطرح شده انجام شود.

رئیس شورای شهر کرج، تصریح کرد: مقرر شده استعلام مقامات قضایی و درخواست 8 عضو در جلسه‌ای با موضوع انتخاب شهردار، مطرح شود. این جلسه در هفته جاری به صورت غیرعلنی و با حضور استاندار و هیئت حل اختلاف، تشکیل و ضمن قرائت استعلام به دست آمده و پاسخ رئیس کل دادگستری استان، این موضوع مشخص و نهایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: لذا از اعضا درخواست می شود در این جلسه در ارتباط با انتخاب شهردار، صحبتی نداشته باشند و موضوع در جلسه ذکر شده دنبال شود.

اظهارات رئیس شورا واکنش هایی هم داشت و هرکدام از اعضا نظرات خود را مطرح کردند.

آینده ما را قضاوت می کند

اکبر سلیم نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، با کنایه به نبیونی، گفت: در حال حاضر ما اعضا در نقش "کارمند" اینجا حضور داریم و باید از هیئت رئیسه حرف‌شنوی کنیم در حالی که در آینده، این روند غیر قانونی هیئت رئیسه و انتخاب شهردار، قضاوت خواهد شد. 

وی ادامه داد: طبق قانون زمانی که اختلافی بین شورا و فرمانداری ایجاد می شود، هیئت حل اختلاف اجازه دخالت دارد ولی امروز شورا با فرمانداری مشکلی ندارد و موضوع و اختلاف داخلی است.

درخواست دوفوریت، لازم الاجراست

محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو شورای شهر نیز با اشاره به درخواست دو فوریتی اعضا به رئیس شورا یادآور شد: این درخواست با توجه به امضا حداکثری اعضا و با درنظر گرفتن فوریت آن طبق قانون، لازم الاجراست و باید مطرح شود. 

ملاک عمل قانون باشد

عباس زارع، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز به نبیونی رعایت قانون را به نبیونی تذکر داد و گفت: مراقب باشید که در انتخاب شهردار تمام جوانب قانونی رعایت شود و خواهش می کنم ملاک عمل قانون باشد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شفافیت جلسات از برگزاری جلسه غیرعلنی، گلایه کرد.

تصمیمات شورا، شورایی اتخاذ شود

رحیم خستو، سخنگوی شورای شهر، گفت: این درست نیست که من به عنوان عضو شورا از زبان نماینده مجلس شورای اسلامی و در یک برنامه رادیویی بشنوم که برای نامزد منتخب شهرداری کرج، استعلامی به مراجع قانونی ارسال شده در حالی که من و اکثر اعضا که حق دخالت و انتخاب شهردار را داریم از این اقدام، اطلاعی نداشتیم.

وی با انتقاد از تایید نشدن دستور جلسات گذشته، گفت: طی یک نامه محرمانه که به دست اعضا رسید به نامه استعلام نیز اشاره شد و جای تاسف دارد که اعضا از آن بی اطلاع بودند و این در حالی است که برای هر اقدام در شورا، باید شورایی تصمیم گرفته شود. 

خستو در پایان با کنایه به نبیونی، گفت: امیدوارم اظهارات اعضا که ممکن است خوشایند نباشد مجدد حال رئیس شورای شهر کرج را بد نکند و ایشان بعد از جلسه راهی بیمارستان نشود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز