خبرگزاری کار ایران

توسعه مدرسه سازی بنیاد برکت در استان کهکیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۴۵

مدرسه سازان بی‌نام بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون هفت مدرسه شامل ۳۰ کلاس درس در مناطق کمتر توسعه یافته استان کهکیلویه و بویراحمد ساخته‌اند.

ایلنا: برخورداری روستا‌ها و مناطق محروم استان کهکیلویه و بویراحمد از مدارس برکت بازهم افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، شمار مدارس بنیاد برکت در مناطق محروم و دورافتاده این استان به ۱۰ مدرسه شامل ۴۲ کلاس درس خواهد رسید.

مدرسه سازان بی‌نام بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون هفت مدرسه شامل ۳۰ کلاس درس در مناطق کمتر توسعه یافته این استان ساخته‌اند.

روستاهای گودبن، تلخاب شیرین، چال کلگه، مزدک، بوستان، کلایه سفلی و ممبی از مناطقی هستند که مدارس برکت در آن‌ها به بهره برداری رسیده است.

در همین حال روستاهای توت نده، لیکک و کیلک از دیگر مناطق کمتر توسعه یافته این استان هستند که در انتظار ساخت مدارس برکت بسر می‌برند.

کل اعتباراتی که بنیاد برکت برای تاسیس این مدارس اختصاص داده است، ۲۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال می‌شود.

بنیاد برکت علاوه بر تحویل ۲۳۱ مدرسه با ۱۰۰۰ کلاس درس در نقاط مختلف و محروم کشور، درحال ساخت ۱۷۶مدرسه در سایر روستا‌ها و مناطق محروم است تا امکان تحصیل در شرایط مناسب برای فرزندان مناطق محروم کشور فراهم شود.

این مدارس جدید شامل ۷۲۶ کلاس درس است که با ایمن‌ترین و بهترین استانداردهای اماکن آموزشی ساخته خواهد شد.
کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای ساخت ۴۰۷ مدرسه در کل کشور بیش از ۹۸۱ میلیارد ریال است.

براساس دستور حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب توجه ویژه به ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی از سال ۸۶ در دستور کار بنیاد برکت قرارگرفته است.

ساخت هزار مدرسه در روستاهای محروم کشور که رهنمود رهبر معظم انقلاب بوده در برنامه‌های این بنیاد قرار دارد و در سال‌های گذشته با جدیت دنبال شده است.

بر اساس منویات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه به ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان مکمل فعالیت‌های کار آفرینی در روستا‌ها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، از سال ۸۶ در دستور کار بنیاد برکت قرارگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز