خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا عنوان شد؛

وضعیت مبهم پیش دبستانی و سردرگمی آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۴۸

آموزش و پرورش تعهد کامل نسبت به برگزاری دوره پیش دبستانی ندارد / پیش دبستانی هنوز جنبه رسمی در آموزش و پرورش پیدا نکرده که برای آن برنامه درسی با کتاب و معلم مشخص درنظر بگیرد.

ایلنا: یک معلم و فعال صنفی معلمان از وضعیت مبهم پیش دبستانی در ساختار آموزشی کشور و سردرگمی آموزش و پرورش دراین زمینه انتقاد کرد.

مهدی بهلولی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درمورد وضعیت پیش دبستانی در ساختار آموزشی کشور گفت: در سند تحول بنیادین چیزی تحت عنوان پیش دبستانی در سنوات آموزشی کشور نداریم و صریحاً از ساختار آموزشی ۶ – ۳ – ۳ به میان آمده است.

وی ادامه داد: در سند برنامه درسی ملی نیز عنوان پیش دبستانی آمده است و دو سال برای آن در نظر گرفته شده اما به عنوان سنوات آموزشی محسوب نمی‌شود زیرا مسئولیت آن به گردن آموزش و پرورش نیست و برای آن برنامه‌ریزی مشخصی لحاظ نشده است.

بهلولی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز تعهد کامل نسبت به برگزاری دوره پیش دبستانی ندارد، سال گذشته آموزش و پرورش به مدارس غیرانتفاعی راهنمایی اجازه برگزاری دوره‌های پیش دبستانی را داد و خود زیر بار آن نرفت.

این معلم و فعال صنفی معلمان تصریح کرد: پیش دبستانی هنوز جنبه رسمی در آموزش و پرورش پیدا نکرده است که برای آن برنامه درسی با کتاب و معلم مشخص درنظر بگیرند و به نظر می‌رسد باید تنها جنبه آمادگی اختیاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پیش دبستانی در آموزش و پرورش مبهم و آموزش و پرورش خود نیز سردرگم است، افزود: پیش دبستانی بیشتر در مناطق قومی ۲ زبانه که کودکان در تلفظ زبان فارسی مشکل دارند؛ توصیه می‌شود.

بهلولی در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود دارد پیش‌دبستانی جزو سنوات آموزشی قرار بگیرد، افزود: به اعتقاد بنده آموزش و پرورش قادر به انجام چنین کاری نیست زیرا وقتی پایه ششم به دوره ابتدایی اضافه شد مشکلات عدیده‌ای برای آموزش و پرورش ازجمله فضای آموزشی، معلم و… به وجود آمد.

وی ادامه داد: باتوجه به این شرایط اضافه کردن پیش دبستانی به سنوات آموزشی برنامه‌ریزی‌های بسیار بلندمدت می‌خواهد.

به گفته این معلم و فعال صنفی معلمان دورهٔ پیش دبستانی فعلاً به صورت خصوصی برگزار می‌شود و از گردن آموزش و پرورش از نظر خرج و مخارج خارج است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز