خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش:

انجمن‌های ورزشی در مدارس راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۴

ایجاد نظام باز‌شناسی، تدوین، تشخیص و ترغیب استعداد‌های ورزشی دانش آموزان یک ضرورت است / باید یک نظام مشورتی و اتاق فکر راه اندازی شود و هیچ فاصله‌ای بین صف و ستاد وجود نداشته باشد.

ایلنا: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش بر انجام فعالیت‌های تراز ورزش دانش آموزی در امتداد شاقول سند تحول نظام آموزشی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، مانوس شدن به ورزش همگانی از دوران مدرسه را یک موضوع عادی خواند و افزود: با توجه جدی و پرداختن به ورزش نونهالان و نوجوانان، مشکلات تربیتی به صورت ریشه‌ای حل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه سوادحرکتی از دوران ابتدایی ریشه می‌گیرد، گفت: یک فرد بیسواد علمی می‌تواند خلا بیسوادی خود را در دوره‌های دیگر زندگی پرکند اما برای بیسواد حرکتی این امکان وجود ندارد، زیرا مهارت‌های حرکتی مانند؛ تعادل، آگاهی بدن و… باید مورد ادراک قرار گیرد.

حمیدی با تاکید بر پرداختن به ورزش شنا به صورت تضمینی با کمک اولیا اضافه کرد: هزینه انجام حرکات ورزشی به صورت صحیح از سوی دانش آموزان پرداخته خواهد شد.

وی با اعلام اینکه از تمامی ظرفیت‌های آموزش وپرورش مانند: کتب درسی، آموزش‌های ضمن خدمت، مجلات رشد، معلمان و دانش آموزان باید استفاده شود، گفت: قالب نهضت داوطلبی طراحی شده است که البته نیاز به چکش کاری دارد وممکن است تا ۵۰ درصد تغییرکند، این نهضت باید از کف حیاط مدارس آغاز شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش، تهیه تدارکات و اسکان را بزرگ‌ترین مشکل یک رویداد یا المپیاد ورزشی در کشورخواند واظهار کرد: نظام داوطلبی به فعالیت‌های داوطلبانه دانش آموزان جهت می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر راه اندازی انجمن‌های ورزشی در مدارس گفت: ایجاد نظام باز‌شناسی، تدوین، تشخیص و ترغیب استعداد‌های ورزشی دانش آموزان یک ضرورت است.

وی با تاکید بر وجود همیاران بهداشتی و ورزشی عنوان کرد: باید یک نظام مشورتی و اتاق فکری راه اندازی شود و هیچ فاصله‌ای بین صف و ستاد وجود نداشته باشد.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش با اعلام این مطلب که تشکیل و تداوم کمیسیون‌های تخصصی امروز دائمی خواهد شد، خطاب به معاونان تربیت بدنی استان‌ها گفت: این کمیسیون‌ها باید توسط شما مدیریت شود.

وی بر تشکیل یک سیستم هرمی از سطح معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش تاکید وخاطر نشان کرد: باید بابهره گیری از فرصت‌های مجازی آموزش‌های لازم ورزشی به معلمان و دانش آموزان داده شود.

حمیدی در ادامه معلم و مدرسه را اصل خواند و بیان کرد: معلم محور تحول است و با تعیین جایگاه او در حیاط مدرسه انگیزه لازم برای ماندگاری او در این رشته حفظ می‌شود و افزایش می‌یابد.

وی با اعلام این مطلب که توانمند سازی ودانش افزایی معلمان باید با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت انجام شود، افزود: امور بهداشتی در مدارس با ارتقای انگیزه معلمان و مربیان بهداشت که نزدیک به ۵ هزار نفر در آموزش وپرورش هستند را می‌توان به صورت مطلوب ترویج کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساحت‌های اجتماعی در مدارس و مولفه‌هایی نظیر؛ ساختار اجتماعی، وفاق با دوستان، رفاقت با رقابت، شکست، پیروزی، احترام به قوانین و… تصریح کرد: با آموزش این موارد در مدارس ریشه‌های انزوا و افسردگی در دانش آموزان از بین خواهد رفت.

وی هدف سند تحول نظام آموزشی را تربیت انسان‌های خردورز، پرسشگر، با نشاط، خلاق، قانون گرا و… خواند و متذکر شد: در زمان شکل گیری شخصیت کودکان، تربیت بدنی به عنوان یک مکتب تربیتی اعجاز می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز