خبرگزاری کار ایران

مدرسه ساز بنیاد برکت در بزرگ‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۹۸

استان خراسان رضوی در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز رتبه نخست کشور را از لحاظ مشارکت مردم و خیران مدرسه ساز در بین سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

ایلنا: معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه منطقه تبادکان شهرستان مشهد بزرگ‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور است، از افتتاح دو مدرسه در مناطق محروم تبادکان وبجستان استان خراسان رضوی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تلاش می‌کند براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت مدارس برکت را تا یک هزار مدرسه در ۱۰۰۰ روستا و منطقه محروم کشور به تناسب نیاز، افزایش دهد که این هدف در سال‌های گذشته با جدیت دنبال شده است.

تاکنون ۲۳۱ مدرسه برکت شامل ۱۰۰۰ کلاس درسی توسط این بنیاد در مناطق محروم کشور تاسیس شده و به بهره برداری رسیده است.

«محمد حسن علیزاده» درباره پروژه‌های امسال بنیادبرکت در استان خراسان رضوی توضیح داد: مدرسه‌ای سه کلاسه در منطقه تبادگان با اعتباری بالغ بر ۹ / ۱ میلیارد ریال توسط بنیادبرکت در حال احداثاست.

به گفته وی تبادکان منطقه‌ای در شمال شهرستان مشهد است که با قریب به ۱۰۰ هزار دانش آموز بزرگ‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود و بیشتر از کل استان سمنان دانش آموز دارد.

وی گفت: بنیادبرکت مدرسه پنج کلاسه دیگری را نیز در بخش محروم بجستان واقع در غرب شهرستان گناباد با اعتباری در حدود ۶ میلیارد ریال در دست ساخت دارد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی همچنین با اشاره به مشارکت خوب خیرین استان در امر مدرسه سازی، گفت: این استان در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز رتبه نخست کشور را از لحاظ مشارکت مردم و خیران مدرسه ساز در بین سایر استانهای کشور به خود اختصاص داد.

علیزاده به ساخت ۱۲ مدرسه برکت با ۵۱ کلاس درس که ۶ مدرسه آن به بهره‌برداری رسیده و ۶ مدرسه دیگر در دست ساخت هستند اشاره کرد و در مورد مدارس افتتاح شده چنین گفت، مدرسه‌ای دو طبقه با ۶ کلاس درس وهزینه‌ای بالغ بر ۲ / ۳ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶۶۲ مترمربع در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید و مدرسه‌ای نیز در بخش حسن آباد شهرستان سرخس در سال ۸۸ توسط بنیاد برکت مورد بهره‌برداری رسید؛ این مدرسه به مساحت ۲۴۵ متر مربع دارای ۵ کلاس و یک نمازخانه است و برای ساخت آن بیش از سه میلیارد ریال هزینه شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی افزود: مدرسه دیگری نیز به مساحت ۲۴۵ متر مربع با ۵ کلاس درس و یک نمازخانه در روستای کچولی شهرستان سرخس در سال ۸۸ احداثشد.

علیزاده با اشاره به احداثمدرسه‌ای در بخش روداب شهرستان سبزوار، گفت: این مدرسه در سال ۹۱ با ۵ کلاس درس در ۳۷۳ متر مربع زیر بنا به بهره برداری رسید و برای ساخت آن ۶ / ۱ میلیارد ریال هزینه شد.

وی همچنین به احداثمدرسه‌ای در روستای گرو از توابع شهرستان کلات نادری در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد و گفت: این مدرسه با ۸ کلاس درس در زمینی به مساحت هزار و ۱۴۸ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۶/۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین مدرسه‌ای ۵ کلاسه در روستایساق شهرستان زاوه در سال ۹۰ توسط بنیاد برکتبه بهره‌برداری رسید؛ این مدرسه در زمینی به مساحت ۳۷۳ متر مربع و با اعتباری معادل ۶ / ۱ میلیارد ریال ساخته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز