خبرگزاری کار ایران

با وجود ۱۵۰ هزار کلاس درس غیر ایمن؛

خضری: باید از آموزش و پرورش تفحص شود / رئیسی: تنها ۲۰ میلیارد اعتبار داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۳

تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شود / کل اعتباری که بابت استاندارد سازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس در دولت نهم و دهم به سازمان نوسازی داده شده، ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

ایلنا: نماینده شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تحقیق و تفحص شود چرا که باید مشخص شود که ۴۰۰۰ میلیاردی که در سال ۹۰ در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس داده شده است، چگونه و کجا خرج شده است؟ این در حالیست که رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن تکذیب گفته‌های این نماینده مجلس می‌گوید؛ کل اعتباری که بابت استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس در طی هشت سال دولت نهم و دهم به ما داده شده، ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

" رسول خضری " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا می‌گوید: ۱۵۰ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که هنوز با بخاری گرم می‌شوند، سوال اینجاست که ۴۰۰۰ میلیاردی که در سال ۹۰ در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس داده شده است، چگونه و کجا خرج شده است؟ نمی‌دانم با این اعتباری که در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار داده‌اند چرا این همه کلاس درس با این وضعیت در کشور وجود دارد؟

وی معتقد است که تحقیق و تفحص از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شود و به طور حتم او اولین نفری است که این طرح را امضاء خواهد کرد.

صحبت‌های رسول خضری در حالی مطرح می‌شود که " مرتضی رئیسی " سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفته‌های وی را قبول ندارد و می‌گوید ۴۲۰۰ میلیارد تومان طی سالهای ۸۵ تا پایان سال ۹۱، اعتبار ملی عمرانی تخصیص داده شده است که بیش از ۹۰درصد آن مربوط به تخریب و بازسازی مدارس بوده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا متذکر می‌شود که کل اعتباری که بابت استاندارد سازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس در دولت نهم و دهم به سازمان نوسازی داده شده، ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته رئیسی در سال ۹۰ تنها ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی تخصیص داده شده است که بیش از ۹۵ درصد آن به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص داده شده است و ملزم بودیم این اعتبار را در پروژه‌های تخریبی و نیازمند مقاوم سازی براساس مصوبه مجلس هزینه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چقدر بابت تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس کشورهزینه شده است، افزود: کل اعتباری که بابت استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس در دولت نهم و دهم به ماداده شده، ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز