خبرگزاری کار ایران

فانی:

اولویت اولم ساماندهی و بهسازی نیروهای آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۸

شاید کمتر به این توجه شده باشد که چه کسی نقش محوری را در آموزش فرهنگ عمومی جامعه دارد و همگان فکر کنند که دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و… مسئول این امر هستند. این در حالی است که فرزندان ما ساعت‌های زنده عمر خود را در مدارس می‌گذرانند.

ایلنا: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ راهبرد اصلی خود در وازرت آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در همین راستا افزایش کیفیت مدارس دولتی در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " علی‌اصغر فانی " وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صبح امروز در جلسه اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشور نیروی انسانی آن است؛ اظهار داشت: آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی را تأمین می‌کند و در آموزش و پرورش است که فردای جوامع ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: من با ۴۳ سال سابقه‌ در آموزش و پرورش و طی تمامی مراحل از معلمی تا پست‌های ستادی معتقدم که برای نیروی انسانی کارآمد آموزش و پرورش باید به سمت یادگیری خلاق به جای استفاده از حافظه، ایجاد عادت‌ و رفتارهای درست اجتماعی و تقویت باورهای دینی و مذهبی و آموزش مهارت‌های مورد نیاز جامعه حرکت کند.

وی افزود: این میسر نیست مگر آنکه توجه اصلی معطوف به معلمان شود. معلمان رکن اصلی آموزش و پرورش هستند چراکه معلم با درس و رفتار خود به دانش‌آموز شیوه زندگی را می‌آموزد از این روست که همت ما در آموزش و پرورش باید بر این باشد که معلمینی با انگیزه و عاشق کارشان و آشنا به علوم مربوط به درسشان و دارای رفتاری نیکو داشته باشیم. همچون پیامبر بزرگ اسلام که بزرگ‌ترین معلم بشریت بود.

به گفته وی، برای داشتن معلمینی اینچنین که اکنون نیز فراوان در مراکز آموزشی دیده می‌شود ایجاد مراکز آموزشی و دوره‌های ضمن خدمت ضرورت دارد که البته با تأسیس دانشگاه فرهنگیان امید می‌رود که به این مهم دست یابیم. صد البته این معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند.

فانی با بیان اینکه نکته دیگر، نقش آموزش در فرهنگ عمومی کشور است، گفت: شاید کمتر به این توجه شده باشد که چه کسی نقش محوری را در آموزش فرهنگ عمومی جامعه دارد و همگان فکر کنند که دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و… مسئول این امر هستند. این درحالی است که فرزندان ما ساعت‌های زنده عمر خود را در مدارس می‌گذرانند از همین رو باید آموزش و پرورش با دستگاه‌های فرهنگی جهت ارتقای فرهنگ عمومی کشور همکاری ویژه داشته باشد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع مهم دیگر بحثعدالت آموزشی و شیوه رسیدن به آن، مدارس تیزهوشان، ورزش، هنر، کتاب‌های درسی و آموزش دانش‌آموزان استثنائی است، اظهار داشت: این‌ها مباحثمهمی است که متأسفانه در اینجا به علت کمبود وقت جای بحثو بسط آن نیست و امید دارم که به مدد نمایندگان محترم مجلس پس از اخذ رأی اعتماد این مباحثرا در وقت مقتضی و در کمیسیون‌های مختلف مطرح و نسبت به حل این مشکلات اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بنده خدمت به آموزش و پرورش را در هر سطحی نعمت دانسته و از خدا بابت آن سپاسگزارم که تمام عمرم را در راه تعلیم و تربیت گذراندم، اظهار داشت: اکنون که به عنوان وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شده‌ام ضمن تشکر از جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، در صورت رأی اعتماد شما، وظیفه خود می‌دانم که با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و در چهارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید و به دور از گروه‌گرایی از همه ظرفیت‌ها در اداره وزارتخانه آموزش و پرورش استفاده کنم. چراکه آموزش و پرورش با این گستره عظیم به همه نیروهای انقلاب نیازمند است و مشکلات آموزش و پرورش حل نخواهد شد مگر با همت و پشتیبانی ملت، دولت و مجلس.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد راهبردهای اصلی آموزش و پرورش چنین توضیح داد: نکته اول این است که راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش و در همین راستا افزایش کیفیت آموزش در مدارس دولتی است. اکنون که تعداد دانش‌آموزان ما دو سوم زمانی است که حداکثر فضاهای آموزشی را در اختیار داشتیم راه برای افزایش کیفیت به خدمات آموزشی در آموزش و پرورش هموار‌تر است.

فانی به اولویت‌بندی برنامه‌های خود اشاره کرد و افزود: اولویت اول من ساماندهی و بهسازی نیروهای آموزش و پرورش است. افزایش مشارکت در آموزش و پرورش اولویت بعدی من است و اولویت سوم مدیریت بر منابع در آموزش و پرورش است. و در ‌نهایت ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی اولویت چهارم برنامه‌های من را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا بتواند قبل از انقضای مهلت قانونی مصوبه مجلس در مورد تعیین تکلیف استخدام مربیان پیش دبستانی این مهم به انجام برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز