خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

توضیحات وزیر علوم در بحثانتصابات برای نمایندگان قانع کننده نبود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۰۵

اعضای کمیسیون در این راستا در نظر دارد تا از مسوولان وزارت اطلاعات نیز دعوت کنند تا در کمیسیون به سوالات نمایندگان در خصوص انتصابات در وزارت علوم پاسخ دهند.

ایلنا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: نمایندگان معتقد هستند که انتصاب وزرایی که از مجلس نتوانسته‌اند رای اعتماد بگیرند یک نوع لجبازی با نمایندگان است.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی میزبان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بودند و وی در این نشست برنامه‌های خود را به نمایندگان ارائه کرد.

وی در ادامه افزود: اعضا همچنین میزبان وزیر علوم بودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه بیان کرد: وزیر علوم «فرجی دانا» در راستای موضوعات ستاره دار بودن دانشجویان و انتصابات دو وزیر پیشنهادی که نتوانسته بودند رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کنند، در کمیسیون حضور یافت.

وی در ادامه با اشاره به دانشجویان ستاره دار گفت: در بیان فرجی دانا در خصوص دانشجویان ستاره دار مطلبی وجود نداشت.

جعفری گفت: فرجی دانا در خصوص دانشجویان ستاره دار مطرح کرد که چنین موضعی تنها در این برهه نبوده و در گذشته نیز با چنین موضوعاتی برخورد داشته‌ایم و بودند از افرادی که ممنوع التحصیل دائم و یا موقت می‌شدند و به آن‌ها در برهه‌ای از زمان اجازه داه می‌شد تا به تحصیل خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال نماینده‌ای در خصوص اینکه اکنون ۴۰۰ دانشجوی ستاره دار در دانشگاه‌ها به تحصیل می‌پردازند، گفت: تعداد دانشجویان ۱۵۹ نفر است و ۴۰۰ نفر نیست و به نظر من رسانه‌ای شدن این موضوع درست نبوده است بخواهد فضای روانی نامناسب در جامعه ایجاد شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار داشت: نمایندگان معتقد هستند که انتصاب وزرایی که از مجلس نتوانسته‌اند رای اعتماد بگیرند یک نوع لجبازی با نمایندگان است.

وی افزود: سوال نمایندگان از وزیر علوم این بوده است که آیا این افراد دستوری بر کرسی‌هایی تکیه کرده‌اند یا خیر؟ که فرجی دانا با صراحت در پاسخ نمایندگان گفت که این‌ها را من می‌شناسم و و با اعتمادی که به این افراد داشتم خودم آن‌ها را انتخاب کرده‌ام و در این راستا منتظر پاسخ و استعلام وزارت اطلاعات نیز نماندم.

جعفری گفت: «فرجی دانا» در ادامه پاسخ خود به نمایندگان مطرح کرد که اگر وزرات اطلاعات بیان کند که این افراد با فتنه رابطه و نسبت داشته‌اند من این افراد کنار خواهم گذاشت و «فرجی دانا» معتقد بود که این افراد در فتنه نقش نداشته و با فتنه نسبنتی ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه بیان کرد: نمایندگان از وزیر علوم سوال کردند که اگر وزرات اطلاعات پاسخ استعلام را ندهد آنوقت چه تصمیمی قرار است، گرفته شود، گفت در سفری که داشتم و در راستای اعتمادم با این افراد آن‌ها را انتخاب کردم و با لبخند بیان کرد: اگر وزرات اطلاعات نیز پاسخ ندهد این دیگر مشکل شما است.

جعفری در ادامه گفت: اعضای کمیسیون در این راستا در نظر دارد تا از مسوولان وزارت اطلاعات نیز دعوت کنند تا در کمیسیون به سوالات نمایندگان در خصوص انتصابات در وزارت علوم پاسخ دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با صحبت‌هایی که در میان نمایندگان انجام شد نشان از این بود که اکثر نمایندگان از توضیحات وزیر علوم قانع نشدند و احتمال اینکه کار به استیضاح بکشد وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز