خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

امنیت فرهنگی در آموزش و پرورش جایگزین فرهنگ امنیتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۴۲

در زمینه ایده‌ها و طرح‌های جدید باید ابتدا در جامعه فرهنگ سازی کرد و با آگاهی دادن به جامعه، نگارش مقاله و انجام مصاحبه جامعه را آماده اجرا کرد.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: سفرهای استانی با محوریت حضور در جمع فرهنگیان برای استماع حرف‌های آنان در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، " علی اصغر فانی " با اشاره به این مطلب که روابط عمومی نباید نهادی باشد که وزیر را یک عنصر ملکوتی، آسمانی و بی‌نقص معرفی کند، افزود: روابط عمومی‌ها باید ضعف‌های مدیران را به آن‌ها گوشزد کنند و واقعیات جامعه را به آن‌ها انعکاس دهند.

وی با تأکید بر ایجاد تحول در نشریه نگاه و بیان این مطلب که «وزیر نامه بودن را از نشریه نگاه بگیرید»، یادآور شد: نگاه یک نشریه تخصصی وابسته به رویدادهای آموزش و پرورش است که باید در این زمینه فعالیت کند.

ترسیم صادقانه چهره آموزش و پرورش در دولت راستگویان

فانی بر ترسیم صادقانه چهره آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: موفقیت در صداقت و راستگویی است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های جدید در آموزش و پرورش، سند تحول نظام آموزشی را مهم‌ترین سند خواند که این وزارتخانه مکلف به اجرای آن است و ادامه داد: اجرای این سند یا هر طرح جدید دیگر نیاز به فرهنگ سازی و آمادگی جامعه دارد و این وظیفه مهم برعهده روابط عمومی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایش بخش‌های مختلف وزارتخانه و برنامه‌های آن‌ها و آماده‌سازی جامعه تصریح کرد: از نظر شرعی خود را مکلف به اجرای برنامه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی و معرفی این برنامه به جامعه را از وظایف جدی روابط عمومی می‌دانم.

وی با اشاره به ۴ اولویت برنامه‌ای خود در آموزش و پرورش، ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت‌ها، عملیاتی کردن بودجه و ارتقای مدیریت آموزشگاهی اظهار کرد: فرهنگ سازی برای معرفی این اولویت‌ها به جامعه یکی از وظایف خطیر روابط عمومی آموزش و پرورش است.

فانی تصریح کرد: در زمینه ایده‌ها و طرح‌های جدید باید ابتدا در جامعه فرهنگ سازی کرد و با آگاهی دادن به جامعه، نگارش مقاله و انجام مصاحبه جامعه را آماده اجرا کرد.

وی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش را متمایز و متفاوت از روابط عمومی دیگر دستگاه‌های اجرایی خواند و گفت: بیشترین فصل مشترک حاکمیت و ملت، آموزش و پرورش است و کوچک‌ترین تصمیم‌گیری در این وزارتخانه، جامعه را متاثر می‌سازد.

جامعه تحمل تغییر مجدد ندارد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اطلاع رسانی منطقی به نحوی که جامعه دچار شوک نشود، ادامه داد: جامعه تحمل تغییر مجدد را ندارد، بنابراین تغییرات صورت گرفته که یکی از آن‌ها نظام ۳-۳ - ۶ است، با برطرف کردن اشکالات و نواقص آن اجرایی خواهد شد.

وی با اعلام این مطلب که در مدت سرپرستی خود و خدمت در کردستان عنایت الهی را حس کردم، افزود: این روز‌ها نیز شاهد جاری شدن عنایات الهی هستیم.

امنیت فرهنگی در آموزش و پرورش جایگزین فرهنگ امنیتی می‌شود

فانی با اشاره به این مطلب که معلمان در دولت تدبیر و امید باید احساس کنند که می‌توانند حرف خود را بزنند و انتقاد کنند، افزود: معلم باید احساس غرور کند و احساس کند برای حرف‌هایش حتی در صورت منتقد بودن، شنونده وجود دارد، امنیت فرهنگی در آموزش و پرورش جایگزین فرهنگ امنیتی می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که معلمان باید حرف خود را حتی در صورت تلخ بودن بیان کنند، گفت: روابط عمومی و دفتر وزارتی باید در یک فعالیت مشترک مدیریت دوره سرپرستی وزارتخانه را با صورت نظاممند در یک مجموعه با عنوان «مدیریت آموزش و پرورش در دوران سرپرستی» به عنوان یک الگو و کتابی که در دانشگاه بتوان آن را تدریس کرد، ثبت کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بزودی سفرهای استانی با محوریت حضور در جمع فرهنگیان برای استماع حرف‌های آنان و بیان حرف‌های اینجانب آغاز می‌شود.

آموزش و پرورش را نمی‌توان به صورت غیرعلمی و سیستمی مدیریت کرد

فانی با اشاره به دوران سخت سرپرستی و تشکر حمید رضا کفاش سرپرست سابق و علیرضا جدایی رئیس جدید مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: این دوران سخت با عنایت الهی سپری شد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نباید به صورت غیر سیستمی بلکه باید به صورت علمی و حرفه‌ای مدیریت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز