خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

اجرای عجولانه ۳-۳ - ۶ مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجادکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۳۶

چه بخواهیم چه نخواهیم هر سال برای دو پایه باید کتاب جدید تالیف کنیم و راه برگشتی نیز نداریم لذا باید نیرو‌ها را در این زمینه تجهیز کنیم تا کتاب‌های درسی ما فاقد غلط باشد.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای عجولانه ۳-۳ - ۶ شاهد فشارهای کاری فراوان به سازمان پژوهش برای تامین محتوا بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌ اصغر فانی در هشتمین همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی بااشاره به اینکه سند تحول بنیادین بدون تامین سایر لوازم از جمله محتوا، عملیاتی و اجرایی نمی‌شود، گفت: در حالی که اجرای این سند در بخش ساختار از میانه یعنی از ششم ابتدایی آغاز شده است ضمن آنکه سازمان پژوهش در این دو سال مجبور بوده برای دو پایه تحصیلی محتوا تدوین کند.

وی خاطرنشان کرد: ‌ آنچه که در سال‌های اخیر باعثشده با شتابزدگی و عجولانه بخشی از این سند به صورت تدریجی اجرا شود، استقرار ساختار نظام آموزشی ۳-۳ - ۶ است و با توجه به اینکه این ساختار بستر و ظرف نظام آموزشی است، این حرکت عجولانه مشکلاتی را برای آموزش و پرورش و به تبع آن برای سازمان پژوهش ایجاد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با اجرای عجولانه ۳-۳ - ۶ شاهد فشارهای کاری فراوان به سازمان پژوهش برای تامین محتوا بودیم.

فانی باتاکیدبراینکه کتاب درسی یک سند ملی است و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی باید تلاش کنند تا این کتاب‌ها فاقد غلط باشد، افزود: چه بخواهیم چه نخواهیم هر سال برای دو پایه باید کتاب جدید تالیف کنیم و راه برگشتی نیز نداریم. لذا باید نیرو‌ها را در این زمینه تجهیز کنیم تا کتاب‌های درسی ما فاقد غلط باشد.

وی بابیان اینکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کتاب‌های سال تحصیلی ۹۳ تا شهریور ماه آماده شده و در اختیار معلمان قرار بگیرد، افزود: لذا نیازمند یک تقویم زمانی دقیق با پیش‌بینی یک ماه برای امور پیش‌بینی نشده هستیم و باید در موعد مقرر یعنی اول شهریور ماه تمامی کتاب‌ها آماده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز