خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش:

دانش آموزان فارغ التحصیل از مراکز شبانه روزی از سایر دانش آموزان سرآمدترند

کد خبر : ۱۲۱۶۲۶

فارغ التحصیلان این دوره وارد عرصه‌های مختلف جامعه می‌شوند، بنابراین باید از توانمندی لازم برای تامین نیازهای جامعه برخوردار باشند.

ایلنا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش گفت: نتایج تحقیقات نشان داده است دانش آموزان فارغ التحصیل از مراکز شبانه روزی از لحاظ رشد اجتماعی، مسئولیت پذیری و… از سایر دانش آموزان سرآمدترند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " علی زرافشان " با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری در مدیریت آموزشی گفت: باید خلاء‌ها و نقاط آسیب پذیر شناسایی و مرتفع شود تا فرآیند آموزشی بهبود یابد.

زرافشان، دوره متوسطه را فصل مشترک آموزش و پرورش و جامعه دانست و افزود: فارغ التحصیلان این دوره وارد عرصه‌های مختلف جامعه می‌شوند، بنابراین باید از توانمندی لازم برای تامین نیازهای جامعه برخوردار باشند.

وی لازمه تحول آموزش و پرورش را تحول در نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: معلمان با توانمندی و شایستگی‌های حرفه‌ای خود می‌توانند، دانش آموزان را متحول سازند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ساماندهی و ارتقای کیفیت آموزشی، فضا و تشکیلات را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب، مدارس فاقد کیفیت به مدارس با کیفیت تبدیل شود.

زرافشان تصریح کرد: عامل دیگر ارتقای کیفیت، منوط به ارتقای برنامه‌ها و محتواهای آموزشی است که این موضوع توسط سازمان پژوهش پیگیری خواهد شد.

وی به یافته‌های چند پژوهش میدانی اشاره کرد و یادآور شد: نتایج تحقیقات نشان داده است دانش آموزان فارغ التحصیل از مراکز شبانه روزی از لحاظ رشد اجتماعی، مسئولیت پذیری و… از سایر دانش آموزان سرآمدتر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز