خبرگزاری کار ایران

از ساعت ۱۸ امروز بر روی سایت سازمان سنجش؛

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳ منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۴۳

ثبت نام برای شرکت در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳ از ۵ آذرماه به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۱۱ آذرماه مهلت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

ایلنا: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش از آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۹۳ از ۵ آذرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، " حسین توکلی " با بیان اینکه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳ از امروز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانیwww. sanjesh. orgمنتشر می‌شود، افزود: داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند نسبت به پرینت این دفترچه اقدام کنند.

وی ادامه داد: آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳ منحصرا در یک نوبت و در روز ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود که سطح سئوالات اختصاصی هریک از کد رشته‌های امتحانی در حد دانش دوره کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد داوطلبان و مطابق برنامه ریزی شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی است.

توکلی افزود: در این آزمون سئوالات زبان ضریب یک، سئوالات استعداد تحصیلی ضریب یک و سئوالات مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی ضریب ۴ را به خود اختصاص داده‌اند و آزمون تمامی دروس ضریب منفی دارد.

وی با بیان اینکه گزینش عملی مرحله اول داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳(معرفی برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی) براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد نمره تراز شده دوره کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد داوطلبان خواهد بود، خاطر نشان کرد: گزینش نهایی از بین داوطلبان این آزمون براساس ۳۰ درصد نمره کل آزمون و ۷۰ درصد نمره مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است.

به گفته وی ثبت نام برای شرکت در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳ از ۵ آذرماه به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۱۱ آذرماه مهلت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبان با پرداخت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌توانند تنها در یک کدرشته امتحانی انتخابی ثبت نام کنند و داوطلبان از امروز ۲ آبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند نسبت به پرداخت وجه ثبت نام خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون از ۱۳ اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و شرکت کنندگان در این آزمون تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۱۵ اسفندماه می‌توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

به گفته توکلی نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه سوم فرودین ماه سال ۹۳ از طریق سایت سازمان سازمان سنجش منتشر می‌شود و انتخاب رشته داوطلبان در نیمه اول اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

وی افزود: فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت کد رشته محل‌ها برای شرکت در مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال ۹۳ از طریق سایت این سازمان منتشر می‌شود.

توکلی خاطر نشان کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی این آزمون نیمه اول شهریورماه سال ۹۳ اعلام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز