خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد:

۱۳۵ واحد دانشگاه آزاد زیان‌ده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۵

دانشگاه آزاد اسلامی براساس گزارشی که خزانه‌داری کتباً برای بنده نوشتند بیش از ۳۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد / بین این تعداد ۳۰ واحد دانشگاهی تأمین هزینه دستمزد کارکنان را نیز نداشته‌اند.

ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد گفت: از ۴۶۲ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۵ واحد زیان‌ده هستند که نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان در سال گذشته زیان داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حمید میرزاده " در نخستین نشست خبری خود که امروز(۵ آذر) در واحد دانشگاهی علوم تحقیقات برگزار شد، گفت: در این دو ماهی که مسئولیت دانشگاه را برعهده داشتم با همفکری همکارانم، معاونین و رؤسای واحدهای دانشگاهی اقداماتی را آغاز کردیم که زمینه‌ساز توسعه کیفی دانشگاه آزاد در سطح ملی و منطقه‌ای در کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود و امیدواریم با تحقق این برنامه‌ها زمینه ارتقاء دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اولیه‌ای که صورت گرفت مربوط به درآمدهای دانشگاه آزاد برمی‌گردد. زیرا تکیه‌گاه این دانشگاه بر درآمدهای حاصل از شهریه بوده است به طوری که از ۳ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۲ دانشگاه آزاد بیش از ۹۹ درصد آن از محل وصول شهریه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت فشاری را به دوش خانواده‌ها طی سال‌های سال وارد کرده است که البته راهی جز این نبوده است افزود: در سه دهه گذشته برای توسعه دانشگاه آزاد و استخدام نیروهای علمی و کارکنان لازم بوده است که این درآمد‌ها بدست بیاید اما در دهه آینده از این امکانات در جهت توسعه کیفی استفاده خواهیم کرد.

میرزاده تصریح کرد: در این رابطه اولین اقدامی که انجام دادیم تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان بود که با تشکیل کمیته‌ها و مشارکت صاحب‌نظران و با همفکری آنان توانستیم راه‌های خوبی را پیدا کنیم و امیدواریم اجرا بشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه طی یک برنامه ۵ ساله، تکیه دانشگاه آزاد به شهریه‌ها را کاهش خواهیم داد افزود: درآمدهای دانشگاه را از راه‌های دیگری تنوع‌بخشی می‌کنیم.

میرزاده به تشکیل شورای بانوان فرهیخته اشاره کرد و افزود: بیش از ۷ هزار استاد زن داریم و نزدیک ۴۰ درصد دانشجویانمان نیز دختر هستند اما فقط یک خانم، رئیس یک واحد کوچک دانشگاهی است.

وی با اشاره به وجود ۴۶۲ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: از این پتانسیل بالا در دانشگاه آزاد برای مدیریت قسمت‌های مختلف در سطوح مختلف استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در مورد سند اسلامی شدن دانشگاه نیز گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سند اسلامی شدن دانشگاه برنامه‌ریزی کردیم که بازخوردی برای نحوه اجرای سند از واحد‌ها و مراکز دانشگاهی بگیریم تا آیین‌نامه اجرایی برای اجرای سند دانشگاه اسلامی تهیه کنیم.

میرزاده همچنین در لزوم تمرکززدایی در چهارچوب سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشارکت بیشتر مسئولان استانی در دانشگاه آزاد تأکید کرد و افزود: هیئت‌های امنای استان‌ها را تشکیل داده‌ایم و هدف این است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اداره امور دانشگاه‌ها را حتی در زمینه طرح‌های عمرانی و فرهنگی به هیئت امنا محول کنیم.

میرزاده با تأکید بر اینکه هیئت‌های امنا را در تمام استان‌ها فعال خواهیم کرد افزود: نمایندگان تام‌الاختیاری را برای نظارت بر هیئت‌های امنای استان‌ها تعیین کرده‌ایم که برخی از این نمایندگان می‌توانند نماینده سه استان همجوار نیز باشند.

میرزاده با اشاره به اقدامی که برای دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شده که در ترم آینده اجرایی می‌شود گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه‌ به برخی چالش‌های دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی براساس گزارشی که خزانه‌داری کتباً برای بنده نوشتند بیش از ۳۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

میرزاده با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد زیان‌ده هستند افزود: از ۴۶۲ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۵ واحد زیان‌ده هستند که نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان در سال گذشته زیان داشتند.

وی افزود: بین این تعداد ۳۰ واحد دانشگاهی تأمین هزینه دستمزد کارکنان را نیز نداشته‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد یکی دیگر از چالش‌های این دانشگاه را مشکلات حقوقی عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم مشکلات حقوقی دانشگاه است زیرا اشخاصی بودند که به اموال دانشگاه دست‌اندازی کردند از همین رو باید نسبت به احقاق حقوق دانشگاه اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سؤال ایلنا در مورد برگزاری کنکور دکتری سال ۹۳ این دانشگاه گفت: ثبت‌نام آزمون دکتری ۹۳ اواخر آذرماه انجام و این آزمون در بهمن ماه بدون تغییر نسبت به سال گذشته و به صورت مستقل از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز