خبرگزاری کار ایران

در صورت تصویب مجلس؛

بودجه آموزش و پرورش ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۵۶

پیشنهاد شده که در بودجه سال ۹۳ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شود تا اراضی و املاک مازاد بر نیاز خود را وفق قوانین و مقررات مربوط به فروش رسانده و وجوه حاصله را صرف خرید یا تملک فضا‌ها آموزشی و پرورشی در اختیار خود که مستحق الغیر در آمده کند.

ایلنا: بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد بوده است و پیش بینی می‌شود در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی به ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری زنجانی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: نشست‌های متعدد کمیسیون آموزش و تحقیقات و ملاقات‌های خصوصی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم، نشان از این دارد که خوشبختانه فضای حاکم در مجلس، موافق با آموزش و پرورش است و اکثر نمایندگان به ویژه در کمیسیون آموزش و تحقیقات با افزایش بودجه آموزش و پرورش به شرط آنکه هزینه کرد آن به طور شفاف مشخص و در جهت اجرای برنامه کیفیت بخشی این وزارتخانه باشد، موافق هستند.

وی در بیان جزئیات نشست وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در این نشست صمیمانه و تعاملی، وزیر آموزش و پرورش به طور مشروح به سؤالات و ابهامات برخی از نمایندگان در خصوص نحوه توزیع بودجه و رعایت عدالت در آن و همچنین محورهای بودجه آموزش و پرورش پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری تأکید کرد که در ‌‌نهایت مقرر شده تا اعضای کمیته آموزش و پرورش مجلس هم نشستی در خصوص محورهای بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۳ با حوزه‌های منابع مالی و انسانی این وزارتخانه داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه سال ۹۳ ردیف جداگانه‌ای برای رفع مشکلات مدارس قلع و قمعی و استیجاری دیده شده یا خیر، گفت: پیشنهاد شده که در بودجه سال ۹۳ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شود تا اراضی و املاک مازاد بر نیاز خود را وفق قوانین و مقررات مربوط به فروش رسانده و وجوه حاصله را صرف خرید یا تملک فضا‌ها آموزشی و پرورشی در اختیار خود که مستحق الغیر در آمده کند و یا اینکه اراضی و املاک مازاد بر نیاز خود را پس از گرفتن نظر کار‌شناسی به عنوان معوض فضاهای آموزشی و پرورشی مستحق الغیر از طریق توافق با مالکین این نوع فضا‌ها تها‌تر کند.

همچنین پیشنهاد ما این بود که تخلیه فضاهای آموزشی و پرورشی در اختیار آموزش و پرورش که متعلق به نهاد‌ها و موسسات غیر دولتی است تا زمان نیاز آموزش و پرورش متوقف شود که اگر این ماده تصویب شود حجم زیادی از مشکلات در این خصوص برطرف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز