خبرگزاری کار ایران

نیکونژاد:

بزرگداشت شهدای علمی به حرکت دانشمندان شتاب بیشتری می‌بخشد

کد خبر : ۱۲۶۹۹۰

شناخت ویژگی‌های شخصیتی شهدای جهاد علمی و درک شاخص‌های برتری آنان در میدان علم و تقوی، می‌تواند به پژوهشگران کمک کند تا با بهره‌گیری از این شناخت و قدم گذاشتن در جای پای آنان، جاده پیشرفت علم و تکنولوژی کشور را بدرستی طی کنند.

ایلنا: بزرگداشت شهدای علمی تجدید پیمانی است که به حرکت دانشمندان در تعالی رتبه علمی ایران اسلامی شتاب بیشتری می‌بخشد.

به گزارش ایلنا، " محمدحسین نیکونژاد "، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره تاثیربرگزاری کنگره شهدای جهاد علمی گفت: شناخت ویژگی‌های شخصیتی شهدای جهاد علمی و درک شاخص‌های برتری آنان در میدان علم و تقوی، می‌تواند به پژوهشگران کمک کند تا با بهره گیری از این شناخت و قدم گذاشتن در جای پای آنان، جاده پیشرفت علم و تکنولوژی کشور را بدرستی طی کنند.

وی افزود: بزرگداشت این شهدا تجدید پیمانی است که حرکت دانشمندان کشور را در مسیر تعالی رتبه علمی ایران اسلامی شتاب بیشتری می‌بخشد.

مسئول حلقه‌های علمی بسیج اساتید کشور همچنین گفت: اگر چه نمایه سازی مقالات اساتید کشور در پایگاههای ISI بخشی از نظام رتبه بندی علمی کشور بر مبنای دستورالعمل‌های جهانی است اما فروزندگی نتایج حاصل از تلاش شهدای جهاد علمی نشان می‌دهد که علمی ارزشمند است که آثار آن کشور را از وابستگی نجات دهد و نتایج آن استقلال علمی کشور را بدنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره شهدای جهاد علمی و گرامیداشت حرکت جهادی این فرزانگان می‌تواند در تعیین شاخص‌های واقعی پیشرفت کشور و بومی سازی و کاربردی نمودن علوم و تکنولوژی در راستای نیازهای کشور کمک کند.

نیکونژاد با بیان اینکه جوانان عزیز ما نیاز به شناخت الگوهای بر‌تر دارند، گفت: متاسفانه نظام استکبار برای جلوگیری از پیشرفت علم و تکنولوژی در کشور‌ها با مهارت خاصی برای جوانان ما در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و… الگوسازی می‌کند.

مسئول حلقه‌های علمی بسیج اساتید کشور در ادامه افزود: شناخت خلوص نیت و تلاش جهادگونه این شهدا می‌تواند نقشه راه جوانان عزیز در حرکت به افق آینده را ترسیم کند قدردانی از شهدای جهاد علمی فرصتی است که جامعه علمی بالاخص نسل جدید متخصصین کشور با شناخت عظمت روح جهادی این عزیزان بتوانند گامهای بزرگ را بردارند و با شتاب بیشتری در قطع وابستگی‌های کشور تلاش کنند.

وی همچنین گفت: برگزاری این کنگره علاوه بر شناخت ابعاد مختلف شهدای جهاد علمی کشور می‌تواند ضرورت ساماندهی و شبکه سازی اساتید و دانشجویان کشور را جهت برداشتن گامهای اساسی در ارتقاء جایگاه علمی کشور به مسئولین تاکید نماید.

نیکونژادتاکید کرد: ما نباید از تلاش استکبار جهانی در ساماندهی متخصصان و جوانان مستعدمان در شبکه جهانی و بهره برداری از تولیدات علمی آنان در مسیر نیازهای غرب غفلت کنیم.

وی گفت: امروز حرکت جهادگونه مسئولین علم و تکنولوژی کشور بالاخص در وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری جهت شبکه سازی موضوعی و ساماندهی متخصصان دانشگاه‌ها در رفع نیازهای کشور ضرورتی انکارناپذیر است و این کنگره می‌تواند تاکید مجددی باشد بر ضرورت تشکیل حلقه‌های علمی در موضوعات کاربردی بین اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور که خوشبختانه بخشی از این اقدام جهادی تاکنون در سازمان بسیج اساتید کشور انجام شده است و نیاز به حمایت بسیجی گونه وزرای محترم علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش و همچنین شورای انقلاب فرهنگی و مسئولین مراکز صنعتی و تحقیقاتی کشور دارد. انشاالله که در عمل رهرو شهدای جهاد علمی باشیم.

شایان ذکر است کنگره شهدای جهاد علمی با اهدافی همچون؛ پاسداشت مجاهدت‌های شهدای شاخص جهاد علمی در راه پیشرفت و استقلال کشور، تبیین مقام علمی و معنوی شهدای جهاد علمی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری مرتبط با شهدای جهاد علمی و انسجام بخشی به آثار هنری و فرهنگی در راستای مقام و منزلت علم جهادی با محوریت شهدای دانش و به صورت ویژه، شهدای هسته‌ای توسط سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲۱ آذر در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز