خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اختصاص ۵۰ درصد از اعتبار مصوب سیستم گرمایشی مدارس / ۱۰۰ میلیارد تومان توزیع شد

کد خبر : ۱۳۰۳۷۲

بزرگ‌ترین پروژه مقاوم سازی کشور در حال حاضر ایمن سازی مدارس است و در همین راستا تاکنون ۲۰ میلیون متر مربع از فضای نا‌ایمن مدارس تخریب و بازسازی شده است و عمده این مدارس حتی در مقابل زلزله نیز ایمن شده‌اند.

ایلنا: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۵۰ درصد از اعتبار مصوب، برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، " مرتضی رئیسی " در حاشیه افتتاح سالن ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرستان محلات گفت: عمده کلاس‌هایی که با سیستم بخاری تأمین حرارت می‌شدند، در سنوات اولیه پس از پیروزی انقلاب ساخته شده‌اند و جهت جایگزینی سیستم حرارت مرکزی یا پکیج‌های کاملاً ایمن با بخاری‌های گازی و نفتی سوز، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که ۵۰ درصد آن تأمین شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و همچنین در بودجه سال آینده نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از حذف تمام بخاری‌های نفتی و گازی به صورت کامل از مدارس کشور طی سه سال آینده خبر داد.

رئیسی در مورد ایمن‌سازی مدارس اظهار داشت: بزرگ‌ترین پروژه مقاوم سازی کشور در حال حاضر ایمن سازی مدارس است و در همین راستا تا کنون ۲۰ میلیون متر مربع از فضای نا‌ایمن مدارس تخریب و بازسازی شده است و عمده این مدارس حتی در مقابل زلزله نیز ایمن شده‌اند.

وی در ادامه گفت: تا پایان امسال فضای آموزشی ایمن ما از یک سوم سال ۸۴ به دو سوم افزایش خواهد یافت.

رئیسی، در این سفر از ۴ طرح نیمه تمام شامل زمین چمن مصنوعی امام علی(ع)، سالن ورزشی دبیرستان شهید بهشتی، دبستان تخریب شده دکتر شریعتی، خوابگاه مرکزی خواهران با پیشرفت ۸۵ درصد بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز