خبرگزاری کار ایران

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش سرانه تغذیه مدارس در لایحه بودجه سال ۹۳ / جلب مشارکت‌های مردمی در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۵۸

کیارشی: در سال جاری هم علی رغم محدودیت‌های مالی و کاهش سقف تخصیص اعتبار ردیف‌های ملی، تخصیص اعتبار مربوط به تغذیه رایگان و امور رفاهی دانش آموزان تاکنون به میزان ۶۸ درصد اخذ و به طور کامل بین ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها توزیع شده است که مبلغ ریالی این اعتبار معادل ۲۳۹ میلیارد ریال است

ایلنا: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از افزایش سرانه تغذیه مدارس از ۱۷۶/۱ میلیارد ریال به ۵۰۰/۱ میلیارد ریال در لایحه بودجه سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، " وحید کیارشی " با اشاره به افزایش سرانه تغذیه مدارس در لایحه بودجه سال ۹۳ گفت: اعتبارات مربوط به مصرف تغذیه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق محروم شامل سه منبع مالی است که اعتبار مربوط به یارانه شیر مدارس از مبلغ ۱۷۶ / ۱ میلیارد ریال در سال ۹۲ به ۵۰۰ / ۱ میلیارد ریال برای سال ۹۳ پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین اعتبار بخش تغذیه رایگان و امور رفاهی دانش آموزان از مبلغ ۳۵۳ میلیارد ریال در سال ۹۲ به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای سال ۹۳ در نظر گرفته شده است. یارانه غذای دانش آموزان نیز از مبلغ ۴۵۵ میلیارد ریال در سال ۹۲ به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۳ افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش در ادامه گفت: در سال جاری هم علی رغم محدودیت‌های مالی و کاهش سقف تخصیص اعتبار ردیف‌های ملی، تخصیص اعتبار مربوط به تغذیه رایگان و امور رفاهی دانش آموزان تاکنون به میزان ۶۸ درصد اخذ و به طور کامل بین ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها توزیع شده است که مبلغ ریالی این اعتبار معادل ۲۳۹ میلیارد ریال است.

کیارشی در پایان با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای مشارکت مردم و خیرین در امر تغذیه رایگان دانش آموزان اظهار داشت: با توجه به افزایش سطح هزینه‌های عمومی و تغذیه رایگان دانش آموزان مدارس شبانه روزی جلب کمک‌های مردمی و اخذ کمک از خیرین در دستور کار قرار دارد، اما در این زمینه نیازمند اطلاع رسانی مناسب و تبلیغات کافی هستیم زیرا در صورت عدم تحقق این مهم توفیق قابل توجهی بدست نخواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز