خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

لزوم راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در سازمان نوسازی مدارس کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۹۱

بخشی از اعتبارات به تعمیر و نگهداری تخصیص یابد / به روز رسانی تجهیزات مدارس باید جدی گرفته شود / اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تکلیف، است.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سازمان نوسازی مدارس، واحد تحقیق و توسعه راه اندازی شود.

به گزارش ایلنا، " علی اصغر فانی " در نشست با مدیران و کار‌شناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر کار خوبی که در نوسازی انجام شده، ابتکار شناسایی و ایجاد منابع جدید در بودجه است که جای تقدیر ویژه دارد.

وی گفت: شاداب سازی مدارس یک بحثجدی است و تلاش کنید دانش آموز که داخل مدرسه می‌شود احساس شادابی و جذابیت کند.

فانی با اشاره به اینکه در خیلی از کشور‌ها مدارس بزرگ و شاداب ساخته می‌شوند، یادآور شد: در ژاپن منازل کوچک و مدارس بزرگ ساخته می‌شود و وقتی والدین قصد تنبیه دانش آموز را داشته باشند، می‌گویند فردا نمی‌گذاریم به مدرسه بروید.

وی در خصوص ایمنی مدارس گفت: بر اساس گزارش‌هایی که داشتیم، فضاهای آموزشی جدید در زلزله‌ها آسیبی ندیده‌اند و این خیلی خوب است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه شین آباد گفت: ایمن سازی مدارس بسیار جدی است، بحثگرمایش و اتفاقات بدی که افتاده، جامعه را نسبت به آن حساس کرده است.

بخشی از اعتبارات به تعمیر و نگهداری تخصیص یابد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدیدی که از یک مدرسه در پاریس داشته که قدمت آن ۴۰۰ سال بوده و هنوز پابرجا بوده است، تأکید کرد: بحثتعمیر و نگهداری موضوع بسیار مهمی است از همین الان باید بخشی از اعتبارات به آن اختصاص پیدا کند و برای این بحثباید سرفصلی از اعتبارات نوسازی یا آموزش و پرورش به آن اختصاص یابد.

وی افزود: می‌شود از ظرفیت بخش خصوصی برای تعمیر و نگهداری کمک گرفت و هر چند تعمیر و نگهداری هزینه‌ای دارد ولی به صرفه‌تر است.

فانی با اشاره به رابطه نوسازی و آموزش و پرورش افزود: باید بر مدارسی که خیرین می‌سازند حتما سازمان نوسازی نظارت کند تا رعایت مقاوم سازی شده باشد.

به روز رسانی تجهیزات مدارس باید جدی گرفته شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توسط خیرین گفت: این حرکت به نفع آموزش و پرورش و خیرین می‌باشد.

وی متناسب سازی شرایط ساختمانی با شرایط زیستی منطقه را کاملا منطقی دانست و گفت: باید به دستاورد‌ها و تجارب مردم در طول تاریخ در ساخت و ساز‌ها هم توجه کرد و از جمع بندی آن با روش‌های علمی، شاهد ساخت مدارس بهتر باشیم.

فانی با تأکید به ایجاد واحد تحقیق و توسعه در سازمان نوسازی گفت: باید به سمتی برویم که ساخت مدارس به نحوی باشد که اگر زمانی احتیاج به آن مدرسه نبود امکان استفاده و جابجایی از اکثر مواد و مصالح در جایی دیگر باشد.

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تکلیف، است

فانی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: «معظم له اولین چیزی که به بنده فرمودند: تاکید بر اجرای جدی سند بود».

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تکلیفی است که ما موظف به اجرای آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز