خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

امسال ۶ هزار پروژه نیمه تمام داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۳

خروجی طرح تخریب و بازسازی حدود ۲۰ میلیون متر مربع است / سال ۹۱ بیش از ۷۲۰ هزار صندلی برای کلاس پایه ششم تهیه شده است / ۱۲ بند سند تحول بنیادین مربوط به سازمان نوسازی است.

ایلنا: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تشکل خیرین مدرسه ساز را یکی از تشکل‌های موفق مردمی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " مرتض رئیسی " در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با کار‌شناسان و مدیران این حوزه گفت: ۹۰ هزار کلاس با مشارکت خیرین ساخته شده که از این رقم ۴۵ هزار به صورت صد درصد توسط خیرین انجام و ۴۵ هزار هم با مشارکت و حمایت دولت ساخته شده است.

وی افزود: در مورد اعتبارات در سال ۸۴ کل اعتبارات عمرانی نوسازی ۵۰۹ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۲۰ میلیارد تومان آن محقق شده بود. از این رقم ده درصد سهم اعتبارات ملی و نود درصد سهم اعتبارات استانی بوده ولی در سال ۹۲ کل اعتبارات ۱۹۸۲ میلیارد تومان بوده که از این رقم سهم اعتبارات استانی ۶۰۲ میلیارد تومان و سهم اعتبارات ملی ۱۳۸۰ میلیارد تومان بوده است، یعنی ۷۰ درصد اعتبارات ملی بوده و سهم اعتبارات استانی از ۹۰ درصد سال ۸۴ به ده درصد درصد رسیده است.

خروجی طرح تخریب و بازسازی حدود ۲۰ میلیون متر مربع است

رئیسی در مورد طرح تخریب و بازسازی گفت: در سال‌های ۹۱-۸۴ که تخریب و بازسازی شروع شده اعتبارات خوبی اختصاص یافته از جمله ده هزار و هشتصد میلیارد اعتبار مصوب که ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد آن پرداخت شده که خروجی آن حدود ۲۰ میلیون متر مربع بوده است.

سال ۹۱ بیش از ۷۲۰ هزار صندلی برای کلاس پایه ششم تهیه شده است

وی گفت: در سال ۹۱ بیش از ۷۲۰ هزار صندلی دانش آموزی برای پایه ششم تهیه شد و با توجه به نیازی که به ۶۰ هزار کلاس برای این پایه داشتیم بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد(بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان) اعتبار لازم داشت که اگر تخصیص خوبی در سه ماهه اول سال ۹۱ اختصاص نیافته بود الان مطالبات و بدهی بسیار زیادی داشتیم.

۱۲ بند سند تحول بنیادین مربوط به سازمان نوسازی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ۱۲ بند از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شکل تخصصی مربوط به سازمان نوسازی می‌باشد که ۱۰ بند آن در دستور کار قرار دارد و فقط در دو مورد هنوز کار خاصی صورت نگرفته است وآن دو بند هم یکی در زمینه تکلیف سازمان برای ایجاد موزه علم و فناوری در هر شهرستان و دیگری هم در خصوص تبدیل به احسن کردن املاک است.

وی گفت: باید خیرین را به هر شکلی که شده حفظ کنیم، و حفظ این‌ها هم برمی گردد به اینکه خیرین هر کاری که انجام می‌دهند یک جایگاه اجتماعی برای آن باید تعریف کنیم.

امسال ۶ هزار پروژه نیمه تمام داریم

رئیسی در ادامه خاطر نشان کرد: امسال ۶ هزار پروژه نیمه تمام با بیش از ۳۰ هزار کلاس و حدود ۶ میلیون متر مربع است که برای تکمیل آن‌ها، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

دهه فجر ۲۹۶ پروژه آموزشی افتتاح می‌شود

وی افزود: امسال نیز علی رغم تننگناهای مالی که داریم تا مهر ماه ۷۳۰ پروژه تحویل دادیم و حدفاصل مهر تا دهه فجر نیز ۲۹۶ پروژه آماده تحویل می‌باشد که در بین این پروژه‌ها بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ کشور از نظر زیر بنا در شهریاردر دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رئیسی گفت: مجموعا امسال ۱۰۲۹ پروژه با ۶ هزار و ۷۰۰ کلاس و حدود ۸۷۰ هزار متر مربع فضا تحویل داده‌ایم که مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در خصوص سرانه زیربنای آموزشی یک متر مربع به ازای هر دانش آموز گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز، لرستان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی با میانگین کشوری فاصله دارند.

ضرورت تصویب قانون تامین فضای آموزشی توسط سازندگان شهرک‌های جدید

وی یادآور شود: بر اساس نتایج ارزشیابی عملکرد عمرانی سازمان نوساز مدارس کشور در میان دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور صورت گرفت، در سال ۱۳۸۵ پروژه‌های ملی رتبه سوم، در سال ۱۳۸۸ رتبه دوم و در سال ۱۳۸۹ رتبه اول و در پروژه‌های استانی هم در سال ۸۶ و ۸۷ رتبه سوم، سال ۱۳۸۸ رتبه اول و در سال‌های ۸۹ و ۹۰ هم رتبه دوم بدست آمده است.

وی در مورد مشکلات و چالش‌های فراروی سازمان نوسازی گفت: مهم‌ترین مشکلات در بخش عمرانی و تخریب و بازسازی و بعد مشکل سیستم‌های گرمایشی است، همچنین ایمنی مدارس یک بحثجدی می‌باشد و بحثبعدی تاسیس فضای آموزشی بیش از دو میلیون واحد مسکونی در بخش مسکن مهر ساخته شده است که در نصفی از آن‌ها مشکل نداریم و نصف دیگر از آن‌ها با ۲۳۰ پروژه نیمه تمام که از ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن‌ها اعتبار لازم است که البته با تاکید مقام معظم رهبری سازندگان در شهرک‌های جدید خودشان باید فضای آموزشی لازم را بسازند ما هم تلاش می‌کنیم این بصورت قانون در بیاید.

رئیسی افزود: مشکل دیگری که داریم مشکل مدارس دو نوبته است و البته تاکید کرد در طول تاریخ بهترین شرایط را داریم در کشور ۹۵ هزار فضای آموزشی و حدود ۱۰۵ هزار واحد آموزشی داریم، ما فقط ده درصد مدارس دو نوبته داریم.

وی افزود: مشکل دیگری که داریم فقر در تجهیزات است مخصوصا در هنرستان‌ها و فنی حرفه‌ای‌ها چون اگر هر چقدر بخواهی هزینه کنی انتها ندارد.

رئیسی خاطر نشان ساخت: مشکل بعدی تعهدات دولت به پیمانکاران است که بر اساس آخرین برآورد مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان می‌باشد.

وی گفت: دو مشکل دیگری که در فراهم نمودن زیر ساخت‌های لازم برای معاونت پرورشی از قبیل اردوگاه‌ها و کانون‌های تربیتی است که بعد از احیاء این معاونت، کاری صورت نگرفته است و دیگر مشکل نگهداری ساختمان‌ها است که متولی و اعتبار خاصی در این خصوص پیش بینی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز