خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۳۰

باید با امضای تفاهم‌نامه در خصوص مسائل آسیب‌های اجتماعی با سازمان‌های مختلف فعال شویم تا بحثمددکاری و مداخلات را تکمیل کنیم و این تفاهم‌نامه‌ها را به استان‌ها تسری بخشیم تا نوعی هم افزایی صورت گیرد.

ایلنا: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: می‌توانیم در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های خوب گذشته را ادامه دهیم و به سمت تقویت NGO‌ها پیش برویم.

به گزارش ایلنا، " مهرزاد حمیدی "، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فرا‌تر از ساختمان وزارتخانه و ادارات کل استان‌ها و باید به صورت پررنگ و با نفوذ، نقش خود را در مدارس ایفا کند بنابراین باید روی فعالیت‌هایی که گستردگی و فراگیری جمعیت بیشتری را در بردارد سرمایه‌گذاری شود.

وی یادآور شد: فعالیت‌های جاری و ساری باید طوری باشد که پیام ما به دانش‌آموزان برسد زیرا تهاجم فرهنگی در کشور ما با هدف قراردادن نوجوانان و جوانان قصد دارد کشور را در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی بیمار سازد؛ بنابراین باید با گستردگی فراوان بچه‌ها را مصون کنیم و به آن‌ها دانش، خوداتکایی و مهارت‌های زندگی را بیاموزیم و تقویت کنیم تا در این تلاطم‌ها، دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان کشور به نحو موفقیت آمیز این مرحله را طی کنند.

وی افزود: باید حس مشارکت را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم و با توسعه رفتارهای داوطلبی و با استفاده از تشکل‌های دانش‌آموزی و ظرفیت فرهنگیان، ادارات و سازمان‌هایی که نیت خیرخواهانه‌ای در این زمینه دارند، مصون سازی و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: می‌توانیم از پتانسیل و ظرفیت‌های استانی و ارتباط با شهرداری‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها استفاده کنیم تا از توان آن‌ها در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم و فعالیت‌های خوب گذشته را ادامه دهیم و به سمت تقویت NGO‌ها پیش برویم و مطالعات تحقیق و توسعه و شناسایی روند آسیب‌ها باید سالانه باشد تا میزان اثربخشی فعالیت‌ها را مشاهده کنیم که چقدر فعالیت‌ها اثر بخش بوده‌اند و آسیب‌ها به چه میزان محدود و کنترل شده‌اند.

وی تأکید کرد: باید با امضای تفاهم‌نامه در خصوص مسائل آسیب‌های اجتماعی با سازمان‌های مختلف فعال شویم تا بحثمددکاری و مداخلات را تکمیل کنیم و این تفاهم‌نامه‌ها را به استان‌ها تسری بخشیم تا نوعی هم افزایی صورت گیرد.

حمیدی اظهار داشت: پاک‌ترین و ایمن‌ترین محل تجمعی که در کشور وجود دارد، مدارس هستند؛ آنچه در مدارس سرریز می‌شود، مسائلی است که از خانواده‌های آسیب دیده و از محیط خارج از مدرسه، فرد با خود به مدرسه می‌آورد و ما باید در این امور مداخله کنیم که آسیب‌ها را کاهش دهیم و با شناسایی فرد آسیب دیده به عنوان نهاد دوم پس از خانواده کمک شود حتی مسائلی که در خانواده وجود دارد، ترمیم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز