خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

باید به مهارت اندوزی در دانشگاه آزاد توجه ویژه‌ای شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۲۴

به جای اینکه فارغ التحصیلان جویای کار تحویل بدهیم باید فارغ التحصیلان کار آفرین تحویل بدهیم / واحدهای دانشگاهی باید با ساختاره‌ای مهارت افزا برای فارغ التحصیلان خود مبادرت ورزند.

ایلنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حضور من در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به هرگونه سوء تفاهی در عدم همراهی وزارت علوم با دانشگاه آزاد پایان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " رضا فرجی دانا " در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد که در واحد دانشگاهی علوم تحقیقات هم اکنون در حال برگزاری است گفت: کارنامه نظام جمهوری اسلامی در آموزش عالی درخشان است چرا که در بسیاری از زمینه‌ها در گذشته وابسته بودیم.

وی با اشاره به اینکه باید توجه ویژه به تولید ثروت از علم صورت گیرد افزود: به جای اینکه فارغ التحصیلان جویای کار تحویل بدهیم باید فارغ التحصیلان کار آفرین تحویل بدهیم.

وزیر علوم با تاکید بر مهارت اندوزی در آموزش عالی گفت: واحدهای دانشگاهی باید با ساختاره‌ای مهارت افزا برای فارغ التحصیلان خود مبادرت ورزند.

فرجی دانا خاطر نشان کرد: حتما باید به مهارت اندوزی در دانشگاه آزاد توجه ویژه‌ای شود تا فارغ التحصیلانی با مهارت لازم تحویل جامعه بدهیم.

وی به رشد سی و پنج برابری در مقاله‌های علمی اشاره کرد و افزود در گذشته کمتر از ۷۰۰ مقاله در مجامع علمی ارائه می‌شد اما سال گذشته ۲۵ هزار مقاله ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه هر گونه سوء تفاهی در عدم همکاری وزارت علوم ودانشگاه آزاد با حضور من در این اجلاس رد می‌شود گفت: باید این موضوع به یک باور قطعی تبدیل شود که این حرکت را به سمت کیفیت ادامه خواهیم داد و افقهای رفیع را فتح خواهیم کرد.

وزیر علوم همچنین بر توجه به طرح آمایش سرزمین توسعه متوازن و هدفمند آموزش عالی تاکید کرد و افزود: باید در نقاط دور افتاده کشور واحدهای کیفی آموزش عالی عهده دار تربیت جوانان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز