خبرگزاری کار ایران

مشاورعالی وزیر علوم، تحقیقات وفن آوری:

عملکرد " ایلنا " صادقانه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۵۹

این خبرگزاری درطی هشت سال گذشته با صراحت و صداقت در انعکاس نظریات تلاش می‌کرد و سعی داشت نقش اطلاع رسانی صحیح و سالمی را نسبت به مردم و جامعه علمی ایفاکند.

ایلنا: ‌ مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری ضمن ابراز رضایت و قدردانی از ایلنا رفتار این خبرگزاری را صادقانه توصیف کرد.

" جعفر توفیقی " در سالگرد تاسیس خبر گزاری کار ایران(ایلنا)، در گفت‌وگویی با تاکید براینکه خاطرات خوبی از این خبرگزاری دارم، گفت: اخبار این خبرگزاری به ویژه در دورانی که بنده سرپرست وزارت علوم بودم با توجه به شرایط پیچیده‌ای که از نظر سیاسی در این وزارت خانه و مجلس و سایر محافل داشتم در شفاف سازی امور بسیار موثر بود.

وی با تاکید بر انعکاس اخبار و اطلاعات واقع بینانه و صحیح در ایلنا و رفتار صادقانه این خبرگزاری گفت: ایلنا بدون هیچ جهت گیری سوگیرانه به انعکاس واقعیت‌ها اهتمام می‌ورزد از همین رو نظر مثبتی نسبت به این خبرگزاری دارم.

توفیقی ابرازامیدواری کرد: این پایگاه خبری همین روش‌ها و منش های خود را ادامه بدهد تا مورد اعتماد افکار عمومی از طیف‌های مختلف باشد.

توفیقی همچنین به عملکرد خبرگزاری ایلنا درطول هشت سال گذشته اشاره کرد و افزود: در طی این مدت به رغم اینکه مسولیت اجرایی نداشتم اما ارتباط زیادی با رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها داشتم و به تجزیه و تحلیل و نقد سیاستهای علمی کشور درحوزه آموزش عالی، پژوهش و فن آوری و عملکرد وزارت علوم اقدام می‌کردم. و خوشبختانه این خبرگزاری از جمله رسانه‌هایی بود که با صراحت و صداقت در انعکاس این نظریات تلاش می‌کرد وسعی داشت نقش اطلاع رسانی صحیح و سالمی را نسبت به مردم و جامعه علمی ایفاکند.

وی خاطر نشان کرد: خاطرم هست در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا انتقادی از بعضی از مسولان مطرح می‌کردم اما این خبرگزاری بدون سانسور و با رعایت اطمینان و اعتماد این مطالب را چاپ می‌کرد.

وی در ادامه مهم‌ترین ویژگی رسانه‌های مستقل را استقلال از فراز و نشیب‌ها در جامعه عنوان کرد و افزود: اینکه خبرگزاری‌ها تحلیل‌های سیاسی داشته باشند مفید است اما اینکه بخواهند به سمت جناحی خاص سوگیری کنند و توجیه کننده نظریات و رفتارهای خاص سیاسی یک جریان باشند به ویژه زمانی که بخواهند جریانهای دیگر را با غیرواقع بینی تجزیه و تحلیل کنند برای خبرگزاری مضر می‌دانم چرا که باعثاز دست رفتن اعتماد آن‌ها در بین افکار عمومی می‌شود.

توفیقی تاکید کرد: خبرگزاری‌ها باید سعی کنند بی‌طرف و منعکس کننده افکار، عقاید و نظریات طیفهای متنوع وگوناگون باشند وتحت تاثیر جریانهای سیاسی قرار نگیرند.

وی ادامه داد: البته منظورم این نیست که خبرگزاری‌ها تحلیلهای سیاسی نداشته باشند و روندهای سیاسی را دنبال نکنند بلکه منظورم این است که تحت تاثیر آن‌ها استقلال خود را از دست ندهند.

به گفته مشاور عالی وزیر علوم برخورداری از اعتماد افکار عمومی به ویژه جامعه علمی می‌تواند ویژگی مثبت و بارز یک خبرگزاری باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز