خبرگزاری کار ایران

عضو کانون فرهنگیان شیراز طرح کرد:

انتقاد از ارسال گزارشات مجعول توسط مدیران آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۹۴

لزوم ارسال گزارشات متعدد در زمینه‌های آموزشی و پرورشی باعثشده است که مدیران به دلیل کمبود وقت به گزارش سازی روی بیاورند.

عضو کانون فرهنگیان شیراز گفت یکی از مشکلات امروز مدیران آموزش و پرورش، ارسال گزارشات مجعول است.

«محمدتقی سبزواری» در این باره به ایلنا گفت: لزوم ارسال گزارشات متعدد در زمینه‌های آموزشی و پرورشی باعثشده است که مدیران به دلیل کمبود وقت به گزارش سازی روی بیاورند.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش بر ارسال گزارشات ساختگی اصرار دارد می‌تواند در آینده پست معاون مکاتبات را در مدارس ایجاد کند. این معاونت می‌تواند بار کاری مسئولان مدرسه را کاهش دهد و مسئولان بالادستی را راضی نگه دارد.

وی با انتقاد از تشکیل مستمر جلسات شورای دبیران و انجمن اولیای مربیان بدون حصول نتیجه مناسب، تصریح کرد: درخواست‌های متعدد در حوزه پرورشی به حدی زیاد است که انسان فکر می‌کند کارکنان اداری آموزش و پرورش به جای کیفیت بخشی به امور، وقتشان را با انجام کارهای کمی پر می‌کنند.

این فعال صنفی معلمان با اشاره به حجم سنگین مطالب درسی و اصرار مدیران برای کسب رتبه‌های بر‌تر آموزشی علی الخصوص در مدارس شهری و مدارس خاص، افزود: حجم بالای برنامه‌های آموزشی، زمانی برای فعالیت‌های فوق برنامه مانند مانور زلزله، آتش نشانی و یا مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌هایی همچون بهداشت یاری باقی نگذاشته است.

به گفته سبزواری، عملکرد بسیج دانش آموزی با نظرات رهبری در تضاد است زیرا بسیج دانش آموزی طبعا باید نماد صداقت، تعاون، همکاری و آمادگی برای دفاع از ارزش‌ها باشد ولی در حال حاضر، عضویت در بسیج دانش آموزی به شیوه‌ای برای کسر خدمت سربازی تبدیل شده است.

عضو کانون فرهنگیان شیراز با بیان اینکه حجم خواسته‌های آموزشی با فعالیت‌های پرورشی متناسب نیست، اظهار کرد: دانش آموزان بین ۳۰ تا ۳۶ ساعت در مدارس حضور دارند. حجم مطالب آموزشی نیز زیاد و سنگین است. از طرفی اصرار بر انجام فعالیت‌های پرورشی و فوق برنامه زیاد است اما تنها چیزی که در برنامه ریزی‌های آموزشی دیده نمی‌شود، تربیت است. مدرسه بعنوان یک نهاد تأثیر گذار، ایجاد ارزش‌های اخلاقی در میان دانش آموزان را‌‌ رها کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز