خبرگزاری کار ایران

نامدار عبداللهیان:

رشته‌های مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۱۷۸

با غنی کردن کتابخانه‌ها و تولید محتوای مناسب و افزایش کمی این مراکز می‌توانیم کمک شایانی را به دانش آموزان استثنایی کشور داشته باشیم.

ایلنا: نامدار عبداللهیان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: رشته‌های مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، " نامدار عبداللهیان " معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر عصر روز گذشته با مدیران استانی در محل مرکز آموزش نیروی انسانی پیامبر اعظم(ص) دیدار و گفتگو کردند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به نزدیک شدن به هشتم اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان هر چه بیشتر با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی کارآیی و اثربخشی را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان کرد و افزود: در بهره‌وری سیستم نیازمند پرداختن به هر دو وجه آن هستیم.

عبداللهیان، ‌ سازگاری، تعهدکاری، داشتن انگیزه، نظم و اراده قوی را از مهم‌ترین کارکردهای سازمان برشمرد و تاکید کرد: اصلاح و ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت‌های مردمی، ارتقاء بودجه، کیفیت مدیریت آموزشگاهی را از سیاست‌های مهم وزیر در دولت تدبیر و امید دانست که رشد همه جانبه این اصول و پرورش نیروهای خلاق می‌تواند منشاء تحول بزرگی در سازمان باشد.

وی تشویق افراد برای تأسیس مؤسسات غیردولتی و بهره‌گیری از نیروی خیرین در مراکز استان‌ها را از نیازهای اساسی سازمان برشمرد و افزود: پیگیری می‌شود طی نشستی با مسئولان دانشگاه فرهنگیان، رشته‌های مرتبط با انواع اختلالات در آموزش و پرورش استثنایی در این دانشگاه ایجاد شود تا نیاز به دانشگاه‌های دیگر مرتفع گردد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وجود مراکز اختلالات یادگیری را عامل مهمی در کاهش افت تحصیلی دانست و خاطرنشان کرد: با غنی کردن کتابخانه‌ها و تولید محتوای مناسب و افزایش کمی این مراکز می‌توانیم کمک شایانی را به دانش آموزان استثنایی کشور داشته باشیم.

در ادامه این نشست معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه به ورزش دانش آموزان با نیاز ویژه را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و تصریح کرد: ورزش نوعی توان بخشی برای این افراد محسوب شده و باید با برگزاری جشنواره‌های ورزشی در ایجاد رشد زندگی اجتماعی و بالا بردن اعتماد به نفس این عزیزان قدم موثری برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز