خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه تهران:

تعیین رئیس دانشگاه تهران با نظر اساتید / وزارت علوم هنوز با کسی مذاکره نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۲۳

در زمینه ریاست دانشگاه تهران نه قراری با فردی گذاشته شده است و نه برنامه‌ای از فردی خواسته شده است / در مورد دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه تهران وزارت علوم تصمیم می‌گیرد.

ایلنا: سرپرست دانشگاه تهران گفت: تا به امروز صحبتی از سوی وزارت علوم و دانشگاه تهران برای ریاست این دانشگاه با فردی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمدحسین امید " در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد گفت: قرار است تعیین رئیس دانشگاه تهران با نظر مشورتی اساتید و براساس نظر دانشگاهیان این دانشگاه انجام شود.

وی ضمن رد گزینه‌های مطرح شده برای ریاست دانشگاه تهران در برخی از رسانه‌ها گفت: تا به امروز از سوی وزارت علوم و دانشگاه تهران هیچ صحبتی با کسی نشده است.

امید ادامه داد: در این زمینه نه قراری با فردی گذاشته شده است و نه برنامه‌ای از فردی خواسته شده است.

وی به نحوه انتخاب رئیس این دانشگاه اشاره کرد و افزود: قرار است ساز و کاری مشخص شود که بر مبنای آن چگونگی نظر دانشگاه در تعیین نظر رئیس دانشگاه لحاظ شود.

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تا به امروز به نتیجه مشخصی درباره این ساز و کار نرسیده‌ایم افزود: برخی از بحث‌های مطرح شده درباره چگونگی تعیین ریاست دانشگاه مبنی بر برگزاری انتخابات و قراردادن صندوق رای در دانشگاه صحت ندارد.

امید با تاکید برا ینکه تا زمانی که سرپرست دانشگاه تهران هستم همه امور مربوط به این دانشگاه را پیگیری می‌کنم افزود: قصد تغییر و تحولات عمده ندارم چرا که اصلا اعتقادی به این موضوع ندارم.

وی خاطر نشان کرد: اما جایی که ضرورت داشته باشد مثلا در جایی که مدیری دوره مسئولیتش به اتمام رسیده است یا به سمت دیگری منصوب شده است ظرف چند روز آینده این تغییر و تحولات انجام می‌گیرد.

امید در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه چه برنامه‌ای برای اساتیدی که به اجبار بازنشسته شده‌اند دارید گفت: در دانشگاه تهران خوشبختانه تعداد این اساتید خیلی زیاد نیست.

وی تصریح کرد: اساتیدی که ناخواسته بازنشسته شده‌اند اگر علاقه‌مند به بازگشت هستند می‌توانند تقاضا کنند تا تقاضای آن‌ها رسیدگی شود. تا درصورت موافقت هیات امنای دانشگاه این کار انجام پذیرد.

سرپرست دانشگاه تهران همچنین در مورد بازگشت به تحصیل دانشجویانی که اخراج شده‌اند نیز گفت: این موضوع دیگر در اختیار ما نیست و وزارت علوم تصمیم می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز