خبرگزاری کار ایران

میرزاده خبر داد؛

تخصیص اعتبار ۳۷۰ میلیاردی برای حوزه پزشکی دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۰۴۲

نزدیک ۳۷۰ میلیارد تومان در حوزه پزشکی برای سال آینده تخصیص داده‌ایم که در روز ۶ اسفند سال جاری در هیات امنای مرکزی به تصویب رسید / ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار و وام در حوزه علوم پزشکی تخصیص می دهیم که این مهم تحولی را دراین حوزه ایجاد خواهد کرد.

ایلنا: رئیس دانشگاه آزاد از تخصیص اعتبار نزدیک به ۳۷۰ میلیارد تومانی در حوزه پزشکی این دانشگاه برای سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حمید میرزاده " در نشست دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی که صبح امروز در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد گفت: با وجود کوشش‌هایی که در سه دهه گذشته شده ااما حوزه پزشکی به اندازه حوزه علوم و مهندسی توسعه پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: این حرف بنده نافی کوشش‌های مدیران دلسوز در حوزه علوم پزشکی نیست.

وی علت عمده این امر را حمایت نکردن وزارت بهداشت وقت در دولت های گذشته از حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد عنوان کرد و افزود: براساس گزارش‌هایی که مطرح شده است وزارت بهداشت وقت در دولت‌های گذشته آنطور که باید و شاید از حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد حمایت نکرده است.

رئیس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: با فضای جدیدی که ایجاد شده و قول و قرارهایی که وزارت بهداشت داده است و همچنین مدیریت جدید حوزه علوم پزشکی امیدواریم این حوزه پا به پای حوزه علوم و مهندسی ظرف برنامه چهارساله درسطح ملی و منطقه ای ارتقا پیدا کند.

میرزاده ادامه داد: به همین منظور اختیاراتی که برای توسعه این بخش لازم است به آقای لاریجانی واگذار کردیم و ایشان نیز با جدیت توانستند دانشمندان بزرگی در این حوزه جذب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به اعتبارات حوزه علوم پزشکی این دانشگاه در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: نزدیک ۳۷۰ میلیارد تومان در حوزه پزشکی برای سال آینده تخصیص داده‌ایم که در روز ۶ اسفند سال جاری در هیات امنای مرکزی به تصویب رسید.

وی افزود: علاوه بر این احتمال دارد از محل وامی که با نرخ ارزان به تصویب هیات امنا رسیده است برای تکمیل ۱۹ بیمارستان در دست اقدام اعتبار تخصیص دهیم.

میرزاده ادامه داد: امیدواریم ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار و وام در حوزه علوم پزشکی تخصیص بدهیم که این مهم تحولی را در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ بخش دولتی در کشور به اندازه دانشگاه آزاد در حوزه علوم پزشکی سرمایه گذاری نمی کند افزود: انتظار داریم وزارت بهداشت به این مسئله مهم توجه کند چرا که دانشگاه آزاد با این سرمایه گذاری درحوزه علوم پزشکی باری را از دوش دولت بر می‌دارد.

میرزاده هدف دانشگاه آزاد را توسعه استاندارهای علوم پزشکی در سطح بین المللی اعلام کرد و افزود: برای این کار برنامه داریم و با توجه به سرمایه گذاری دانشگاه آزاد در بخش دولتی انتظار داریم وزارت بهداشت این دانشگاه را حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز