خبرگزاری کار ایران

نگاه همسو به فرهنگ و اقتصاد ضامن پیشرفت جامعه اسلامی است

کد خبر : ۱۵۷۰۷۸

دشمن ایران را در زمینه‌های نظامی، علم و فن آوری، سایر مسائل تحریم کرد ولی جوانان خلاق و توانمند کشور این تحریم‌ها را بی‌اثر کردند و به اعتراف دشمنان، این تحریم‌ها دست مایه پیشرفت خیره کننده علمی و نظامی کشور شد.

ایلنا: یک کار‌شناس فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ مردم ایران ریشه عمیقی در باور دینی دارد گفت: نگاه همسو به فرهنگ و اقتصاد ضامن پیشرفت جامعه دینی و اسلامی است.

به گزارش ایلنا، " سامان ماهور "، با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ خاطر نشان کرد: دشمنان سعی دارند از مقوله فرهنگ و اقتصاد به جامعه ضربه وارد کنند که رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت این دو موضوع را به عنوان شعار سال برگزیدند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ملت ایران اسلامی از غنای چندهزار ساله برخوردار است افزود: فرهنگ این ملت ریشه عمیقی در باور دینی و مذهبی آنان دارد.

ماهور اظهار داشت: در دوران ستم شاهی تلاش زیادی برای کم رنگ شدن باورهای مذهبی و اعتقادات مردم صورت گرفت که ثمری نداشته و با مقاومت مردم روبرو شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن قصد داشت با تهاجم فرهنگی علیه ایران اسلامی ضربه وارد کند، خاطر نشان کرد: جوانان این کشور از ظرفیت لازم برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت برخوردارند.

این کار‌شناس فرهنگی افزود: در دنیایی که ابرقدرت‌ها تلاش می‌کنند با کسب اطلاعات و آگاهی خود را در صدر جامعه جهانی حفظ کنند، ملت و جوانان این مرز و بوم باید تلاش خود را افزایش داده و با عزم ملی در جرگه برترین‌های دنیا قرار گیرند.

وی با بیان اینکه پیشرفت یک ملت تنها زمانی ممکن است که همه با هم متحد بوده و در مقابل مشکلات مقاومت کنند افزود: این نوع نگاه تنها با فرهنگ سازی ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: اتحاد بین تمام اجزاء جامعه عزم ملی را تشکیل داده و مقابله با دشمنان تنها از طریق مدیریت جهادی موثر است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نمونه مدیریت جهادی را در دوران هشت سال دفاع مقدس تجربه کرده است افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس کشور با کمترین امکانات بیشترین پیروزی‌ها را به دست آورد.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گفت: دشمن ایران را در زمینه‌های نظامی، علم و فن آوری، سایر مسائل تحریم کرد ولی جوانان خلاق و توانمند کشور این تحریم‌ها را بی‌اثر کردند و به اعتراف دشمنان، این تحریم‌ها دست مایه پیشرفت خیره کننده علمی و نظامی کشور شد.

وی ادامه داد: در مقوله اقتصاد نیز به دلیل رواج فرهنگ مصرف گرایی ناشی از استفاده از ذخایر غنی نفتی، کشور پیشرفت زیادی نداشت.

این کار‌شناس فرهنگی، فرهنگ سازی در سال جاری را یکی از راه‌ها تحقق شعار سال برشمرد و افزود: تنها زمانی می‌توانیم موفق باشیم که تمام نیاز کشور را در داخل تولید کنیم و به قله‌ای برسیم که تحریم‌های اقتصادی نیز بی‌تاثیر شود.

سال ۱۳۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نامگذاری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز