خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اطلاع رسانی این وزارتخانه اعلام کرد:

تدوین منشور اخلاقی کارکنان روابط عمومی آموزش و پرورش

کد خبر : ۱۶۹۰۰۰

در این منشور اصل بر صداقت در نگارش و فعالیت‌ها قرار دارد تا خبرنگاران و مراجعین بدانند «مرکز اطلاع رسانی» خود را در ادامه مخاطبین می‌بیند و همواره بر اصول حرفه‌ای و اخلاقی کار روابط عمومی پایبند و متعهد خواهد ماند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش از تدوین منشور اخلاقی برای کارکنان این مرکز خبر داد و گفت: در این منشور اصل بر صداقت در نگارش و فعالیت‌ها قرار دارد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در دیدار وزیر آموزش و پرورش از مرکز اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، مهارت فنی، دانش و مهارت تخصصی، سوابق تجربی نوین، اخلاق و نقش ارتباطی و تعهد سازمانی را از شاخص‌های روابط عمومی کارآمد برشمرد و اظهار داشت: حرکت هدفمند، منظم و قاعده‌مند در فعالیت‌های روابط عمومی می‌تواند بسیاری از چالش‌های عمده سیستم را کاهش دهد.

وی «روابط عمومی مشاوره محور» را نخستین رویکرد مرکز خواند و تصریح کرد: ارائه مشاوره به مدیران ارشد و رفع نقایص و پر کردن خلأهای درون دستگاه بدون بیان در جمع می‌تواند عملکرد مرکز را در بهبود روابط تقویت کند.

جدایی، «تحلیل‌گری» در پاسخگویی به رسانه‌ها را از سیاست‌های مثبت مرکز عنوان کرد و افزود: می‌توان در برابر هر نقد یا خبر نادرستی، برای رسانه‌ها «تکذیبیه ساده» ارسال کرد اما با ارائه پاسخ تحلیلی و مبتنی بر واقعیت‌ها می‌توان ذهن مخاطبین را نسبت به وقایع روشن کرد و شرایط را به نفع سیستم تغییر داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از تدوین منشور اخلاقی برای کارکنان مرکز خبر داد و گفت: در این منشور اصل بر صداقت در نگارش و فعالیت‌ها قرار دارد تا خبرنگاران و مراجعین بدانند «مرکز اطلاع رسانی» خود را در ادامه مخاطبین می‌بیند و همواره بر اصول حرفه‌ای و اخلاقی کار روابط عمومی پایبند و متعهد خواهد ماند.

جدایی با بیان اینکه کار مرکز اطلاع رسانی مانند «آینه تخت» عمل می‌کند، تصریح کرد: در انعکاس مطالب و نقد‌ها به مخاطبین و مسئولان هیچ‌گاه بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی صورت نمی‌گیرد و همواره در تنظیم اخبار، موضع‌گیری‌های شخصی، سیاسی یا گروهی وجود ندارد.

وی سرعت عمل در رصد و پایش اخبار آموزش و پرورش را از نقاط قوت مرکز برشمرد و تأکید کرد: انتقادات، پیشنهادات و تعریض‌های هر بخش را برای پاسخگویی به واحدهای مربوطه ارجاع می‌دهیم تا هر قسمت در فرایند عملکرد و بازخورد اقدامات خود قرار گیرد و در صورت امکان بتواند پاسخ مناسبی به نقد‌ها و اخبار رسانه‌ها داشته باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از زمان حضور فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش تا کنون ۳۰۱۰ برنامه فرهنگی در این مرکز تولیدشده است، اظهار داشت: در بخش مدیریت فرهنگی فعالیت‌های درون و برون سازمانی به‌گونه‌ای تنظیم شده است که در سفر‌ها، بازدید‌ها، دیدار‌ها و سخنرانی‌ها هیچ مشکل، معضل یا نقصی دیده نشود یا به حداقل برسد.

وی، سیاست حفاظت از حریم کلان نظام تعلیم و تربیت را وظیفه‌ای جدی و از وظایف اداری و سازمانی توصیف کرد و ادامه داد: در سایه تعاملات مناسب و اثرگذار بر خبرگزاری‌ها توانسته‌ایم چالش‌ها و مسائل را به حداقل برسانیم و در این راستا بر طبق آمار کاهش ۴۶ درصدی هجمه‌ها به نسبت دوره قبل، مُهر تأییدی بر موفقیت این طرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز