خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با ایلنا:

۹۰ درصد کودکان کشور به پیش دبستانی نمی روند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۷۵۸

«در رابطه با کودکانی که از این مراکز استفاده نمی کنند تحلیل خوش بینانه این است که ۹۰ درصد از والدین ترجبح می دهند خود از کودکان شان نگهداری کنند و تحلیل دیگر این است که شاید به دلیل فقر و مشکلات دیگر نمی توانند.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت از مجموع ۸ میلیون کودکی که می توانند به مهدهای پیش دبستانی بروند تنها ده درصد(حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار کودک] از این مراکز استفاده می کنند.

قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا این آمار را از دو جهت قابل تحلیل دانست. او گفت: در رابطه با کودکانی که از این مراکز استفاده نمی کنند تحلیل خوش بینانه این است که ۹۰ درصد از والدین ترجبح می دهند خود از کودکان شان نگهداری کنند و تحلیل دیگر این است که شاید به دلیل فقر و مشکلات دیگر نمی توانند.

جعفری یکی از مشکلات پیش دبستانی را همگرایی نداشتن پیش دبستانی های تحت نظارت آموزش و پرورش و مهدهای سازمان بهزیستی دانست و از برگزاری جلسه ای در هفته آینده برای رفع این مشکل خبر داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در مورد پیش دبستانی ها اول باید اصل قضیه حل شود و بعد مسائلی همچون وضعیت مهدهای روستایی و وضعیت اقتصادی مردم در آنجا نسبت به پرداخت شهریه و اینکه چقدر در آن مناطق از پیش دبستانی استفاده می شود مورد بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز