خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در شورای شهر:

امکانات شهری در ساعات بلااستفاده در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۴۰

«فانی با تاکید براینکه فضای بسته آموزش و پرورش را باز کرده‌ام افزود: این موقعیت معلوم نیست که بعد دوباره تکرار شود از همین رو همه به کمک آموزش و پرورش بیایند تا مشکلات ما حل شود.»

[بخش اول]

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنانش در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: خواسته جدی ما این است که شورای شهر تهران در اثربخشی اعتبارات فرهنگی و اجتماعی دقت کند.
وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از زمین‌ها و فضاهای آموزشی در برخی مناطق با تغییر کاربری به مسکونی در حال ساخت و ساز است افزود: این مسئله مشکلات جدی را برای آینده ما ایجاد خواهد کرد به طوری که در آینده دیگر زمینی دراختیار ما نخواهد بود که فضای آموزشی را توسعه دهیم.
فانی به مشارکت وزارت آموزش و پرورش با شهرداری اشاره کرد و افزود: یکی از جاهایی که احساس می کنیم می توانیم با شهرداری مشارکت کنیم مشارکت برای ارائه خدمات به محله‌ها است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس به طور عمده بعداز ظهرها خالی است افزود: با توجه به خالی بودن مدارس در بعداز ظهرها می شود این فضای آموزشی را با یک برنامه ریزی و مدیریت صحیح در اختیار مردم محل قرار گیرد تا بچه های آن محل بتوانند به عنوان یک محل امن بازی و پرکردن اوقات فراغت از آنها استفاده کنند.
فانی افزود: در بعضی از ساعات امکانات شهرداری خالی و بلااستفاده است و می شود از آن امکانات برای دانش آموزان استفاده کنیم.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش وجوانان تصریح کرد: با وزارت ورزش و جوانان امکاناتمان را به مشارکت گذاشته ایم و باشهرداری هم می توانیم این کار را انجام دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صدور مجوز برای ساخت مدرسه گفت: هر چند که در این زمینه تسهیلات خوبی توسط شورای شهر فراهم شده است اما انتظار داریم این تسهیلات بیشتر شود تا با حذف مراحل اداری اقدامات لازم برای ساخت مدرسه انجام گیرد.
فانی بر لزوم کمک به آموزش و پرورش برای تغییر کاربری تاکید کرد و افزود: چه اشکالی دارد که شورای شهر مصوب کنند برای تغییر کاربری از ما پول نگیرند.
وی در ادامه پیشنهاد تشکیل یک کمیته مشترک بین آموزش و پرورش و شورای شهر تهران را داد و افزود: اگر آقای مسجد جامعی موافق باشند پیشنهاد می کنم که کمیته مشترکی شکل بگیرد تا در زمینه هایی که می توانیم از اختیارات شورا استفاده کنیم تعریف شود.
فانی با اشاره به اینکه دو هفته پیش جلسه ای با آقای قالیباف داشتیم افزود: موافقت نامه ای بین آموزش و پرورش و شهرداری در ۱۵ ماه رمضان امضا خواهد شد.
فانی با تاکید براینکه فضای بسته آموزش و پرورش را باز کرده‌ام افزود: این موقعیت معلوم نیست که بعد دوباره تکرار شود از همین رو همه به کمک آموزش و پرورش بیایند تا مشکلات ما حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز