خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان در گفتگو با ایلنا:

مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان تشدید شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۵۱۶

در حال حاضر تعداد درمانگاه‌های در نظر گرفته شده برای فرهنگیان کمتر از گذشته است / خدمات دندانپزشکی نیز از مراکز عمومی حذف شده و تنها در مراکز ویژه آموزش و پرورش این خدمات ارائه می‌شود.

یک عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به تغییر قرارداد بیمه طلائی فرهنگیان از بیمه «ایران» به بیمه «آتیه سازان حافظ» عنوان کرد که قدرت بیمه جدید کاهش یافته است.

«مهدی بهلولی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت بیمه طلائی فرهنگیان گفت: تا اواخر فروردین ماه سال ۹۳ قرار داد بیمه طلایی فرهنگیان با بیمه ایران ادامه داشت که پس از اتمام آن، این قرار داد تا پایان خرداد ماه نیز تمدید شد؛ اما از تیرماه سال جاری بیمه طلایی فرهنگیان با بیمه آتیه سازان حافظ شروع به همکاری کرد.

وی ادامه داد: از آغاز قرار داد بیمه آتیه سازان حافظ حدود دوماه به طول انجامید تا هولوگرام‌های جدید دفترچه‌های بیمه فرهنگیان تهیه شود و در این دو ماه که حق بیمه از حقوق فرهنگیان کاسته می‌شد، بیمه آتیه سازان اعلام کرد که افراد تحت پوشش می‌توانند به صورت آزاد از خدمات درمانی استفاده کنند و پس از آن با مراجعه به بیمه هزینه‌های خود را دریافت کنند.

بهلولی در مورد ارزیابی بیمه جدید افزود: هنوز برای ارزیابی بیمه آتیه سازان حافظ بسیار زود است اما بر اساس آنچه تاکنون مشخص شده قدرت بیمه ایران بیش از بیمه آتیه سازان حافظ به نظر می‌رسد.

این فعال صنفی معلمان بااشاره به اینکه مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان تشدید شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد درمانگاه‌های در نظر گرفته شده برای فرهنگیان کمتر از گذشته شده؛ برای نمونه در منطقه ۵ تهران هیچ درمانگاهی برای خدمات دهی به افراد تحت پوشش بیمه طلائی فرهنگیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین خدمات دندانپزشکی نیز از مراکز عمومی حذف شده و تنها در مراکز ویژه آموزش و پرورش این خدمات ارائه می‌شود، که سبب ازدحام جمعیت در این مراکز و مشکلات بسیار برای گرفتن وقت از پزشک شده است.

بهلولی همچنین به یکی دیگر از مشکلات بیمه طلائی فرهنگیان اشاره کرد و افزود: مبلغی که بیمه برای خدمات دندانپزشکی و خرید عینک در نظر گرفته، از ۴ سال گذشته تاکنون افزایشی نداشته است. در سال ۸۹ مبلغ ۲۰۰ هزارتومان برای خدمات دندانپزشکی و مبلغ ۵۰ هزارتومان برای خرید عینک تعیین شد که با وجود افزایش قیمت‌ها این مبالغ همچنان ثابت مانده است.

این عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به برخی معوقات وزارت آموزش و پرورش به فرهنگیان گفت: از سال ۹۱، آموزش و پرورش ۱۰ ماه از سهم بیمه خود یعنی مبلغی حدود ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر را به حدود یک میلیون فرهنگی و حداقل ۲ میلیون نفر از خانواده‌های آنها بدهکار است که انتظار می‌رود دولت جدید این بدهی دولت دهم را به فرهنگیان پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز