خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات موسس انجمن «فرهنگ و سیاست» دانشگاه علامه طباطبایی:

دعوت از تشکل‌های دانشجویی برای حمایت از فرجی دانا

کد خبر : ۱۹۱۵۵۹

هیچ دلیل قانع کننده ای برای استیضاح وزیر وجود ندارد. در فضای کنونی اعلام حمایت تشکل های دانشجویی از عملکرد وزارت علوم می تواند از استیضاح دکتر فرجی دانا جلوگیری کند.

دبیر هیات موسس انجمن «فرهنگ و سیاست» دانشگاه علامه طباطبایی ضمن اعلام حمایت از عملکرد وزیر علوم گفت: هدف برخی نمایندگان مجلس از استیضاح وزیر علوم کارشکنی در کار دولت است. عده ای سودجو به دنبال برگرداندن فضای دانشگاه به وضعیت نامطلوب سابق هستند اما با وجود حمایت تشکل های دانشجویی و دانشگاهیان از وزارت علوم به نتیجه نمی رسند.

«آرمان فرهادی» در این باره به ایلنا گفت: انجمن فرهنگ و سیاست از وزیر علوم حمایت می کند و در آینده اقداماتی را در این راستا انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از دکتر فرجی دانا افزود: هیچ دلیل قانع کننده ای برای استیضاح وزیر وجود ندارد. در فضای کنونی اعلام حمایت تشکل های دانشجویی از عملکرد وزارت علوم می تواند از استیضاح دکتر فرجی دانا جلوگیری کند. انجمن تازه تاسیس فرهنگ و سیاست نیز با همین هدف حمایت خود را از عملکرد وزارت علوم دولت یازدهم اعلام می کند.

این فعال دانشجویی درخصوص مشی سیاسی و اهداف تشکیل انجمن فرهنگ و سیاست تشریح کرد: انجمن فرهنگ و سیاست یک خط مشی اساسی دارد و آن حمایت از اندیشه اصلاح طلبی در عر صه سیاسی کشور است. هدف اصلی از تشکیل چنین تشکلی، کمک به حاکمیت فضایی چندصدایی همراه با شور ونشاط سیاسی در دانشگاه بود. البته برخلاف تشکلی مثل انجمن اسلامی، تشکل ما همواره خط مشی یکسانی را دنبال می کند و موضع گیری های این تشکل وابسته به گرایش اعضا نیست.

وی ادامه داد: حمایت از حاکمیت آزادی در عرصه اندیشه، قانون در عرصه عمل و منطق در عرصه گفتگو، سه رویکرد در اساسی تشکل است که حول خط مشی اصلی مان یعنی اصلاح طلبی می چرخند.

فرهادی در تشریح موضع این تشکل در قبال وضعیت کنونی دانشگاه علامه و ریاست جدید گفت: قضاوت در مورد مدیریت جدید به زمان بیشتری نیازمند است، ولی علاوه بر اقدامات خوبی که در جهت افزایش سطح علمی دانشگاه صورت گرفته، همین که تشکلی اصلاح طلب مانند ما توانسته مجوز فعالیت بگیرد خود نشان از تغییر دارد.

این فعال دانشجویی افزود: ما بر اساس مرامنامه خود با حفظ استقلال و عدم وابستگی به احزاب خارج دانشگاه از اندیشه اصلاح طلبی حمایت می کنیم و ماهیتا تشکلی اصلاح طلب هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز