خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد خبر داد:

برگزاری دوره‌های بازآموزی کوتاه مدت برای فارغ التحصیلان

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۲۳

دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری سازمان نظام مهندسی می‌تواند دوره‌های کوتاه مدت برای بروز شدن مهندسان به ویژه فارغ التحصیلان رشته عمران و معماری برگزار کرده و با ارائه گواهی به آنان گامی در راستای ارتقای دانش فارغ التحصیلان داشته باشد.

اساسنامه سازمان سما، ساختار تشکیلاتی معاونت آزمون و ساختار تشکیلاتی سازمانی مرکز آموزش‌های کوتاه مدت کاربردی از جمله مواردی بود که در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست میرزاده و سایر اعضا بررسی شد.

به گزارش ایلنا، میرزاده در این جلسه از کامل شدن اتوماسیون اداری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار داشت: ظرف مدت سه ماه آینده امکان برقراری ارتباط میان سازمان مرکزی و ۴۷۰ واحد دانشگاه آزاد از طریق اتوماسیون اداری فراهم می‌شود که تکمیل اتوماسیون اداری و ایجاد شبکه سراسری اتوماسیون اداری زمینه ساز انجام فعالیت‌های دانشگاه برپایه فناوری اطلاعات می‌شود.

وی این اقدام را دستاورد بزرگی در فعالیت‌های دانشگاه آزاد برشمرد و خاطرنشان کرد: این اقدام قطعا تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت، چرا که در حال حاضر ۸۵ درصد از هزینه‌های دانشگاه شامل حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیات علمی می‌شود و تنها ۱۵ درصد از درآمدهای دانشگاه به امور توسعه‌ای اختصاص می‌یابد.

وی همچنین در ادامه وجود پنج میلیون نفر از فارغ التحصیل دانشگاه آزاد را فرصتی بزرگ برای دانشگاه دانست و افزود: ایجاد دوره‌های کوتاه مدت بازآموزی فارغ التحصیلان در رشته‌هایی مانند فنی و مهندسی از مواردی است که می‌توان برای آن برنامه ریزی کرد.

میرزاده با بیان اینکه بازآموزی دوره‌های پزشکی به امری عادی برای فارغ التحصیلان این رشته‌ها تبدیل شده است، اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری سازمان نظام مهندسی می‌تواند دوره‌های کوتاه مدت برای بروز شدن مهندسان به ویژه فارغ التحصیلان رشته عمران و معماری برگزار کرده و با ارائه گواهی به آنان گامی در راستای ارتقای دانش فارغ التحصیلان داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به ضرورت تغییر در اساسنامه سازمان سما، گفت: اساسنامه سازمان سما در سال ۱۳۷۰ تنظیم شده بود که با گسترش فعالیت‌های امروز آن تطابق ندارد.

وی افزود: معتقدم رشد و توسعه کیفی سازمان سما تحول کیفی بزرگی در زمینه آموزش‌های مهارت محوری کشور ایجاد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز