خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها:

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاهها تخصصی شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۹۰۷

اگر سند اسلامی شدن دانشگاه به درستی اجرا شود در حوزه آموزش، پژوهش و مدیریت در دانشگاه‌ها شاهد ارتقای بسیار بالایی خواهیم بود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها یکی از دلایل عدم موفقیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را غیر تخصصی بودن آنها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت‌الاسلام مجید قریشی امروز در نشست خبری گفت: کار خبرنگار رصد، دیده‌بانی و ورود به حوزه‌هایی است که شاید افراد عادی نمی‌بینند و یا طرح سوالاتی که به ذهن دیگران نمی‌رسد و همین مساله این امکان را برای خبرنگار فراهم می‌کند تا از اطلاعات خوبی برخوردار باشید.

وی با اشاره به اینکه این اطلاعات، رصد و دیده‌بانی شما در برنامه‌ریزی ها می تواند موثر واقع شود، گفت: یکی از گرفتاری‌هایی که معمولا مدیران به آن دچار می‌شوند این است که اطلاعات و اخبار از طریق کانال‌های خودشان به آنها می رسد که همین یک طرفه بودن اطلاعات ممکن است مسئولان را از واقعیت‌ دور و غافل کند.

قریشی تصریح کرد: ما که کار فرهنگی می‌کنیم اگر نظرات شما را بدانیم و بشنویم یقینا در فعالیت‌های ما موثر واقع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران می‌توانند موضوعات در این حوزه را مطالبه کنند، افزود: سال گذشته سند اسلامی شدن دانشگاه ها اعلام شده است که اجرای این سند ازخواسته های مقام معظم رهبری است از همین رو شما می‌توانید پیگیر اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاهها باشید و آن را مطالبه کنید.

قریشی خاطرنشان کرد: اگر سند اسلامی شدن دانشگاه به درستی اجرا شود در حوزه آموزش، پژوهش و مدیریت در دانشگاه‌ها شاهد ارتقای بسیار بالایی خواهیم بود.

وی به برگزاری کرسی ‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد وگفت: باید این موضوع را از دانشجویان بپرسید که چرا کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاهها شکل نمی‌گیرد؟

قریشی یکی از دلایل عدم موفقیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را تخصصی نبودن آنها ذکر کرد و افزود: تصور رایج بر این بوده است که کرسی‌های اندیشی در سالن‌های آمفی‌تئاتر برگزار شود و از همین رو به مثال با حضور ۷۰۰ نفر برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که کرسی‌های آزاداندیشی باید تخصصی و با تعداد محدود برگزار شود نه در جلسات عمومی توام با هیجان آنها را برگزار کنیم.

قریشی با اشاره به اینکه در این صورت هر روز یک کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها خواهیم داشت، افزود: اگر کرسی‌های آزاداندیشی را در جمع‌های کوچک آغاز کنیم هر روز می‌شود یک کرسی آزاداندیشی برگزار کرد و دیگر آن مشکلات امنیتی هم اتفاق نمی‌افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز