خبرگزاری کار ایران

هروی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای انصراف نمایندگان از استیضاح حاضر به عدم پیگیری بورسیه غیرقانونی نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۱۷

به هر حال این استیضاح انجام شود یا نه پرونده بورسیه‌های غیرقانونی باید برای مردم مشخص شود / امیدوارم مباحثی که در مقوله استیضاح و نقد فرجی‌دانا مطرح می‌شود در شرح وظایف او باشد.

یک نماینده مجلس تاکید کرد: به هر حال این استیضاح انجام شود یا نه، پرونده بورسیه‌های غیرقانونی باید برای مردم مشخص شود. برخی تصور نکنند که من برای برداشته شدن استیضاح حاضر هستم از پیگیری بحثسه هزار بورسیه غیرقانونی دست بردارم.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مساله استیضاح وزیر علوم گفت: من با قدرت اعلام می‌کنم که کارنامه یکساله فرجی‌دانا بسیار درخشان است و وی توانسته طی همین یک سال گام‌های مثبتی را در زمینه فناوری، ساماندهی آموزش عالی و تعامل با مجلس شورای اسلامی بردارد.

وی افزود: علی‌رغم ادعای برخی در خصوص اینکه روابط وزیر علوم با مجلس شورای اسلامی چندان مطلوب نبود، باید بگویم که ما بهترین و مطلوب‌ترین تعامل را با وزارت علوم فرجی‌دانا داشتیم و معاونین او حتی در یک جلسه مجلس نیز غیبت نداشتند.

هروی با اشاره به اینکه حضور مستمر وزیر و معاونان وی در جلسات کمیسیون‌های مجلس نشان از انضباط تیمی وزارت علوم دارد، گفت: به اعتقاد من وزارت علوم تاکنون رویکرد خوبی در قبال وضعیت کمی و کیفی توسعه علمی کشور داشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه روز رای اعتماد فرجی‌دانا خود من از مخالفین حضور او در وزارت علوم بودم، گفت: بنابراین فکر نمی‌کنم فردی بهتر از من بتواند امروز در مورد عملکرد فرجی‌دانا اظهارنظر کند. بنده در نطق خود نیز گفتم که وزارت علوم ما به یک خانه خرابه تبدیل شده است و نیاز به یک انسان مقتدر دارد. اما طی این یک سال در عمل دیدم که این انسان مقتدر در فرجی‌دانا نمود پیدا کرده و وی کار خود را بسیار خوب انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: من امیدوارم مباحثی که در مقوله استیضاح و نقد فرجی‌دانا مطرح می‌شود در شرح وظایف او باشد. انتظار این بود که در دوره گذشته نیز این نگاه نقادی نسبت به وزارت علوم وجود داشته باشد.

هروی با تاکید بر اینکه نقایصی که برخی نمایندگان برای وزارت علوم فرجی‌دانا ادعا می‌کنند، در همین چند ماه به وجود نیامده است، گفت: من تعجب می‌کنم که چرا این عده در این مقطع زمانی کوتاه دست به این حرکت زدند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به هر حال این استیضاح انجام شود یا نه پرونده بورسیه‌های غیرقانونی باید برای مردم مشخص شود. امروز دیگر پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی دست وزیر علوم نیست که بخواهد آن را پنهان کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور نکنند که من برای برداشته شدن استیضاح حاضر هستم از پیگیری بحثسه هزار بورسیه غیرقانونی دست بردارم. باید اسامی این افراد اعلام شود و با سه هزار نفری که در دانشگاه‌ها به شکل غیرقانونی جذب شده‌اند، برخورد شود در غیر اینصورت آنها باید در انتظار پیگرد قانونی باشند.

هروی به استفاده‌کنندگان از بورسیه‌های غیرقانونی هشدار داد: این افراد بدانند که من قطعا از چنین سوءاستفاده‌ای جلوگیری خواهم کرد و در صورتیکه لازم باشد این مساله را به شکل شفاف در رسانه‌ها بازگو خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز