خبرگزاری کار ایران

کیانوش‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح وزیر علوم موجب بدبینی دانشگاهیان نسبت به مجلس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۵۰

فرجی‌دانا باید با صراحت، قاطعانه و فارغ از ذره‌ای مماشات از عملکردش دفاع کند / روحانی باید اعلام کند با تغییر وزیری از راس وزارتخانه در سیاست‌های دولت در قبال دانشگاه تغییری صورت نمی‌گیرد / استیضاح‌کنندگان به دنبال گرفتن امتیاز از وزارت علوم هستند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: اقدام مجلس در استیضاح وزیر علوم نه تنها سودی برای مجلس نخواهد داشت بلکه در ایجاد بدبینی دانشگاهیان نسبت به عملکرد نمایندگان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

محمد کیانوش‌راد درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص استیضاح وزیر علوم از سوی افراطیون گفت: استیضاح و سوال نمایندگان از دولت حق قانونی و مسلم نمایندگان است و دولت هم ناگریز به تمکین رای مجلس است.

وی با بیان اینکه دولت نباید در جهت اهداف سیاسی استیضاح‌کنندگان گام بردارد، اظهار داشت: دولت باید نشان دهد قاطعانه در جهت اهداف علمی، اصولی و درست آقای فرجی‌دانا حرکت می‌کند و در این صورت است که نمایندگان افراطی از استیضاح وزیر علوم کنار خواهند رفت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرجی‌دانا باید با صراحت، قاطعانه و فارغ از ذره‌ای مماشات از عملکردش دفاع کند، تصریح کرد: آقای روحانی باید اعلام کند روش‌هایی که از سوی وزارت علوم اتخاذ شده، مورد حمایت دولت و قاطبه دانشگاهیان است و با تغییر وزیری از راس وزارتخانه در سیاست‌های دولت در قبال دانشگاه تغییری صورت نمی‌گیرد.

کیانوش‌راد با اشاره به اتهام‌زنی برخی از استیضاح‌کنندگان به وزارت علوم مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها به محل سیاسی تبدیل شده است، یادآور شد: امروز در دانشگاه اتفاقا و با قاطعیت می‌توان اعلام کرد جناح اصولگرا از امکانات بیشتری برای فعالیت برخوردار است و جریان جنبش دانشجویی و انجمن‌های دانشجویی با گرایش‌های اصلاح‌طلبانه هنوز اجازه فعالیت‌های رسمی و قابل توجه را ندارند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: نمایندگان خود به خوبی واقف هستند که بررسی عملکرد یک وزارتخانه آن هم با ساختارها و عملکردهای علمی و پژوهشی در مدت یک‌سال به هیچ وجه منصفانه، عالمانه و بی‌طرفانه نیست.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح‌کنندگان با استیضاح وزیر علوم به دنبال فشار بیشتر بر دولت و اخذ امتیاز از وزارت علوم هستند، خاطرنشان کرد: تکیه نمایندگان مجلس به دور شدن دانشگاه از فضای علمی از آن جمله حرف‌هایی است که باعثتحیر و تعجب بسیاری از دانشگاهیان گردیده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بسیاری از اساتید که به شیوه ناصواب در سا‌ل‌های گذشته با آنها برخورد شده، هنوز امکان بازگشت به دانشگاه‌ها را نیافته‌اند و همچنان بسیاری از دانشجویان نخبه و پر تلاشی که صرفا به دلایل سیاسی از تحصیل محروم شده‌اند باید به شکلی روشن به محیط دانشگاه بازگردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به انتصابات وزیر علوم ابراز داشت: اکثریت انتصابات آقای فرجی‌دانا بر اساس شاخص‌های علمی بوده و اکثریت اساتید در گروه‌های آموزشی از بهبود روند انتخاب مدیران گروه و مدیران دانشکده‌ها احساس رضایت می‌کنند.

کیانوش‌راد با بیان اینکه اقدام مجلس در استیضاح وزیر علوم نه تنها سودی برای مجلس نخواهد داشت بلکه در ایجاد بدبینی دانشگاهیان نسبت به عملکرد نمایندگان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت، عنوان کرد: امید این وجود دارد که نمایندگان عاقل جناح محافظه‌کار از استیضاح به شیوه قابل قبول عبور کنند تا زمینه تثبیت سیاست‌های دولت به به روال منطقی فراهم کنند و از سوی دیگر، از ایجاد بدبینی دانشگاهیان به برخی جریانات فعلی مجلس ممانعات ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز