خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح وزیر در آستانه سال تحصیلی جدید مخرب است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۲۶

عده‌ای امتیازاتی در دولت گذشته کسب کرده‌اند که به نظر می رسد؛ خطر از دست دادن آن امتیازات باعثشده است، موضوع استیضاح وزیر علوم مطرح شود.

دبیر شورای دانشگاه صنعتی شریف گفت: حضور دکتر فرجی دانا در وزارت علوم باعثایجاد آرامش و وفاق دردانشگاه‌ها شده است، که موضوع استیضاح این آرامش را برهم می‌زند.

فروهر فرزانه درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه وزیر علوم فردی دانشمند، اهل تحقیق و منضبط است، گفت: فرجی دانا مورد تایید بسیاری از دانشگاهیان است و از لحاظ صحت عمل و درستکاری نیز دارای مقبولیت است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم، افزود: نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دانشجو وارد دانشگاه‌ها خواهند شد، که هر گونه اختلال در مدیریت آموزش عالی در ابتدای سال تحصیلی جدید می‌تواند برای تنظیم امور دانشجویی از قبیل ثبت نام، ‌اسکان، خوابگاه و برنامه‌های آموزشی مخرب باشد.

به گفته این استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف حضور فرجی دانا در ۱۰ ماه گذشته باعثایجاد آرامش و وفاق در دانشگاه‌ها شده است، که موضوع استیضاح این آرامش برهم می‌زند.

فرزانه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با دادن رای اعتماد مجدد به وزیر علوم ضمن همراهی با جامعه دانشگاهی پشتیبانی خود را از علم و پژوهش، دانشگاه و جامعه دانشگاهی نشان دهند.

وی در پاسخ به چرایی تلاش‌های صورت گرفته برای استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: برای پاسخ به این سوال باید یکسری نکات منفی در مورد عملکرد منفی سیاسی را برشمارم وچون هدف جامعه دانشگاهی ایجاد وفاق است از این امر اجتناب می‌کنم.

فرزانه ادامه داد: اما در صورت عدم رای اعتماد به وزیر علوم، جامعه دانشگاهی ناگزیر است، علل این کار را اعلام کند چرا که مطالب در این باره برای جامعه دانشگاهی روشن است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی به دلایل منطقی برای استیضاح وزیر علوم دست نیافته‌است، گفت: عده‌ای امتیازاتی در دولت گذشته کسب کرده‌اند که به نظر می رسد؛ خطر از دست دادن آن امتیازات باعثشده است، موضوع استیضاح وزیر علوم مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز