خبرگزاری کار ایران

پیرامون استیضاح دکتر فرجی دانا صورت گرفت؛

درخواست نخبگان و فعالان دانشجویی برای ملاقات با هیأت رئیسه

کد خبر : ۱۹۵۷۹۹

ملّت و دانشگاهیان به خوبی از این آگاهند که استیضاح مقام محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر فرجی دانا تحت فشار اقلیتی، و نه کلیّت مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شده‏ است و به خوبی واقفند که جنابعالی و هیأت رئیسه محترم در حد توان برای پیشگیری از این درخواست سیاسی تلاش کردید.

جمعی از نخبگان و فعالان دانشجویی خواستار ملاقات با هیأت رئیسه پیرامون استیضاح دکتر فرجی دانا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن این نامه آمده است:
جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران
سلامٌ علیکم؛
همانطور که مستحضرید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ و رقم خوردن حماسه سیاسی، برگ زرین دیگری به افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران افزود که در پی آن آحاد ملّت با مشارکت فّعال خود به ثمره اعتدال و امید نائل آمدند. در پی این انتخابات روند نفی جریان‏های سیاسی منتقد رو به افول نهاد، گرایشات سیاسی متنوع به رسمیّت شناخته شدند و رفته رفته زمینه‌های حل مشاجرات انتخابات ۱۳۸۸ فراهم شد. نیک می‏ دانید در این میان اقلیتی از جامعه همچنان به ممانعت از پیشروی دولت و مجلس در مسیری که مردم در سال ۹۲ انتخاب کردند پرداختند و می‌پردازند؛ اقلیّتی که با وجود در اختیار داشتن تریبون‏ های پرصدا، نه در دولت، نه در فضای کلّی مجلس و نه در فضای کلّی جامعه جایگاهی ندارد.

در دوره یک‏ساله فعالیت دولت، وزارت علوم که دیرتر از اغلب وزارت‏خانه‏ها تشکیل شد توانست گام‏هایی را در جهت مطالبات برحق دانشگاهیان بردارد؛ هرچند اگر این گام‏ها گاه لرزان و گاه کند و دور از انتظار بوده‏اند. یقیناً تصدیق می‏نمایید که جهت‏گیری کلّی وزارت علوم در این هشت ماه مورد تأیید اکثریت قابل توجه اساتید و دانشجویان بوده‏است. اما در این مدت اقلیت مخالفی نیز در دانشگاه، جامعه و مجلس شورای اسلامی وجود داشته‏اند که البته باید برای نظرات تمام آنان قائل به احترام بود. با این وجود به نظر می‌رسد که این جریان در سال گذشته به اندازه‏ای که شایسته بوده است برای نظر مردم در انتخابات ریاست جمهوری احترامی قائل نشده ‏است.

ملّت و دانشگاهیان به خوبی از این آگاهند که استیضاح مقام محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر فرجی دانا تحت فشار چنین اقلیتی، و نه کلیّت مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شده‏ است و به خوبی واقفند که جنابعالی و هیأت رئیسه محترم در حد توان برای پیشگیری از این درخواست سیاسی تلاش کردید. دانشگاهیان با وجود تقدیر از مواضع اعتدال‏ مدارانه هیأت رئیسه در برابر این استیضاح، بیم آن دارند که رسانه‏‏ های قدرت‏مند وابسته به این جریان فضای عمومی دانشگاه‏ها را وارونه جلوه دهند و تحت تأثیر این فضای رسانه ‏ای، قضاوت نمایندگان محترم مجلس دچار سوگیری شود.

در این شرایط، جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه‏های بزرگ کشور بر اساس تعهد ملّی و رسالت مذهبی خود سکوت در برابر این فشار رسانه‏ای را جایز نشمرده و درفرصت کوتاه باقیمانده، تبیین منطق حامیان دانشگاهی دکتر فرجی دانا در نشستی حضوری را مؤثرترین روش دفاع از حق تلقّی می‏کنند. بر این اساس از جنابعالی تقاضا می‏شود که در زمان باقیمانده فرصتی را برای ملاقات حضوری با هیأت رئیسه و یا یکی از اعضای مؤثر آن هیأت محترم معین فرمایید.

نگارندگان رجاء واثق دارند که در نهایت، نمایندگان محترم مجلس با اتکاء به آیه شریفه «فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» به دور از فضاسازی رسانه‏ای در مورد عملکرد وزیر محترم ومتدین علوم، تحقیقات و فناوری قضاوت مثبتی داشته باشند.

و من الله توفیق
جمعی از فعالین دانشجویی کشور

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز