خبرگزاری کار ایران

در بیانیه انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی و شیراز مطرح شد؛

دلواپسان با هدف سنگ‌اندازی علیه دولت استیضاح را کلید زده‌اند

کد خبر : ۱۹۵۸۰۱

اینان همان کسانی اند که " فتنه و فتنه گری " را پیراهن عثمان کرده اند و به نام آن، هرآنکس را که در مدار فکری و جناحیِ ایشان نیست متهم خوانده و با انگیزه های شخصی و جناحی با وی تسویه حساب می کنند.

انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی و شیراز در حمایت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا متن بیانیه به شرح زیر است:
امروز و در شرایط کنونی کشور، دوستی، برادری و اتحاد همراه با نقد دلسوزانه و سازنده، نیاز ضروری کشور، ملت و حاکمیت است نه تسویه حساب‌های شخصی و جناحی.

مدتی است در عرصه ی سیاسی کشورمان، شاهد موج تازه ای از " سنگ اندازی " بر سرِ راه " تدبیر و امید " دولت یازدهم توسط عده ای هستیم که به نام " دلواپسی " ولی با انگیزه ی کارشکنی وارد میدان ستیز با رای ملت به اعتدال، اصلاح و عقلانیت و تغییر رویه های غیر عقلانی و حتی غیر قانونی حاکم بر سیاست خارجی و داخلی کشور در دولت سابق شده اند.

آنان که پس از ایجاد جنجال های بی مورد به نام انتقاد از جریان مذاکرات هسته ای دولت، این بار عرصه سیاست داخلی دولت را مورد هجمه قرار داده و بدون داشتن هیچ دلیلی قانع کننده و تنها با هدف کارشکنی، طرح استیضاح وزیر علوم را در مجلس شورای اسلامی کلید زده اند. اینان همان کسانی اند که " فتنه و فتنه گری " را پیراهن عثمان کرده اند و به نام آن، هرآنکس را که در مدار فکری و جناحیِ ایشان نیست متهم خوانده و با انگیزه های شخصی و جناحی با وی تسویه حساب می کنند.

جای این سوال اساسی مطرح است که وزیر محترم علوم به خاطر کدامین اشتباه یا عمل غیر قانونی مستحق استیضاح است؟ و سوال مهم تر آنکه چرا آن همه اقدامات غیر قانونی و غیر عقلانی مانند بورس های غیرقانونی، اخراج اساتید زبده، ستاره دار کردن دانشجویان و راندنِ جوانان از اسلام و انقلاب، ضربه به رشد علمی کشور تنها برای نیل به انگیزه های سیاسی و… که در وزارت علوم دولت قبل صورت می گرفت موجب نشد تا انگشتی به اعتراض بلند کرده و خواهان استیضاح وزیر وقت شوند؟ آیا این جز کارشکنی است؟

امروز در دانشگاه های کشور شاهد فضایی پرنشاط و دوستانه تر از گذشته هستیم و می بینیم که تشکل های اسلامی دانشجویی، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی، جان تازه به خود گرفته اند و به رسالت اصلی شان که همانا انتقاد سازنده همراه با دغدغه مندی نسبت به آینده کشور و نظام، علم اندوزی همراه با تولید و خلاقیت و کمک به توسعه همه جانبه کشور است، عمل می کنند.

بازگشت دانشجویانی که به صورت غیر قانونی و سلیقه ای ستاره دار شده بودند و استادانی به ناحق اخراج شده به دانشگاه‌ها و به کارگیری مدیران شایسته و کاردان در بدنه وزارت علوم، از اقدامات شایسته وزیر محترم علوم در راستای سیاست های کلی دولت یازدهم مبنی بر ایجاد فضای باز سیاسی در کشور با تکیه بر اصل اعتدال و میانه روی و مورد حمایت اکثریت دانشجویان است.

در همین راستا " انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه های علامه طباطبایی و شیراز " ضمن حمایت از وزیر محترم علوم و مخالفت با طرح استیضاح وی، از نمایندگان معتدل و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، درخواست می کند در برابر خواست های این عده قلیل که هدفشان جز کارشکنی در کار دولت نیست، ایستادگی کنند و مانع از به تحقق پیوستن این طرح شوند. چرا که معتقدیم نتیجه استیضاح هر چه باشد به ضرر این عده قلیل است و هیچ گاه دانشگاه به وضعیت گذشته و مطلوب این گروه باز نخواهد گشت. بدون تردید دانشجویان حامی نمایندگان واقعی مردم که به دنبال تحقق مطالبات اساسی قشرهای مختلف اجتماعی هستند خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز