خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح وزیر علوم مهاجرت نخبگان را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۸۹۴

امیدواریم با تدبیر بزرگان مجلس سلامت نظام عالی کشور با رای خوب حفظ شود / استیضاح وزیر علوم باعثرشد یاس و بدبینی در جامعه دانشگاهی ایران می‌شود.

جامعه‌شناس و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس معتقد است استیضاح وزیر علوم باعثرشد یاس و بدبینی در جامعه دانشگاهی ایران می‌شود.

دکتر علی محمد حاضری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: فرجی دانا یکی از زیبنده‌ترین شخصیت‌ها برای پست وزارت علوم است. از صفات بارز ایشان فهیم، عادل، متخصص و دانشمند در حوزه خودش و متدین و پارسا و پاکدستی است.

حاضری در مورد کارکرد یک ساله وزارت علوم گفت: کارکرد یک سال گذشته نسبت به انتظارات جامعه دانشگاهی و با توجه به محدودیت‌هایی که این قشر فراهم کرده‌اند، کمتر از حد انتظار جامعه دانشگاهی بوده اما در عین حال با توجه به اعتمادی که جامعه دانشگاهی به جهت گیری و مواضع این وزارتخانه دارد این بخشی از این کمبود جبران شده و در مجموع کارنامه کاملا موفقی داشتند.

او تاکید کرد: بیشتر از هر چیز تلاش این وزارتخانه در حفظ روحیه امید و اعتماد به آینده بهتر آموزش عالی کشور، قابل تقدیر است و به نظر من این بیشترین دست آورد وزارت علوم است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به استیضاح فرجی دانا گفت: من فکر می‌کنم همه کسانی که دردمند و دلسوز نظام آموزش عالی کشور هستند می‌دانند استیضاح آقای فرجی دانا پیامی جز ایجاد یاس و بدبینی در جامعه دانشگاهی و کمک به افزایش جریان مهاجرت نخبگان خواهد بود.

او در ادامه افزود: من فکر می‌کنم چه بهتر بود که هم استیضاح کنندگان شرایط را فراهم نمی‌کردند هم وزارتخانه ناچار نمی‌شد که بسیاری از ضعف‌ها و خطا‌ها را افشا کند. تا اعتماد نسبتا خوبی که جامعه ما نسبت به نظام آموزش عالی کشور در مقایسه با سایر دستگاه‌ها و ادارات داشت همچنان حفظ می‌شد.

وی گفت: امیدواریم با تدبیر بزرگان مجلس این روند به شکل حادی اتفاق نیافتد و سلامت نظام عالی کشور با رای خوب حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز